    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Detektor przewodów - działający
    Date: Mon, 12 Oct 2020 11:09:20 +0200

    > Hello PeJot,
    >
    > Sunday, October 11, 2020, 9:24:25 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pracowałem w telekomuinie m.in. używając profesjonalnego lokalizatora
    > kabli. To był prosty generator ok. 1 kHz wpinany pomiędzy dowolną żyłę
    > kabla i ziemię. Na końcu kabla żyła była uziemiona. Odbiornikiem była
    > najzwyklejsza w świecie cewka nawinięta na pręcie ferrytowym -
    > ustawiało się ją pionowo i szukało _minimum_ sygnału. Głębokość
    > określało się przy cewce odchylonej o 45° od pionu - również na
> [...]

    Piszesz przy założeniu, że w kablu płynie czy nie płynie prąd?
    Bardziej mi to pasuje do nie płynie bo wtedy jest jeden przewód przez
    który płynie jakiś tam prąd wynikający z pojemności.
    Gdy w obu płynie to płynie w przeciwne strony i jest to jednak inna
    sytuacja niż przy Twoich pomiarach 1kHz gdzie płynął przez kabel prąd
    tylko w jedną stronę.
    Ale to co na początku opisałem - szukanie minimalnego garba między
    minimami (odległymi od siebie o odległość przewodów - czyli kilka mm) w
    sumie może się też sprowadzić do szukania minimum (bo ten garb pewnie
    bardzo mały, wręcz nie wykrywalny).
    P.G.