  • 1. Data: 2020-10-09 20:13:05
    Temat: Detektor przewodów - działający
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś mógłby polecić jakiś prawidłowo działający detektor
    przewodów w ścianach?
    Nie mowie, że od razu oczekuje czegoś na kształt tego:
    https://youtu.be/aZFH4wCLVXY?t=46s
    Może mieć klasyczny ekran LCD ze wskaźnikiem położenia.
    Testowałem kilka do 500zl i żaden (mimo kalibracji) nie działał jak
    należy. Albo wykrywał przewód 5 cm przed/po, albo pokazywał dwa
    przewody zamiast jednego. A widziałem też taki co reagował na ścianę
    jakby był w niej przewód (a nie było).
    Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest
    przewód).

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-10-09 20:29:59
    Temat: Re: Detektor przewodów - działający
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 20:13, Marek pisze:
> [...]
    > Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    > przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest

    Podłącz i włącz duży odbiornik energii (piecyk?)
    + kamera termowizyjna.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-10-09 21:05:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Oct 2020 20:29:59 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Podłącz i włącz duży odbiornik energii (piecyk?)
    > + kamera termowizyjna.

    Trochę mało praktyczne chyba... A ciepło nie rozleje się po ścianie
    też na szeroki pasek?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-10-10 14:35:25
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-10-2020 o 20:13, Marek pisze:
> [...]
    > Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    > przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest

    Napisz jakie już testowałeś.
    Ja nie polecam detektora z Lidla w niebieskiej obudowie. Pokazuje wyniki
    losowo. Kilkanaście pomiarów potrafi zrobić dobrze, później kilkanaście
    razy nie wykryje przewodu i znowu zaczyna działać dobrze. Jest więc
    bardzo niewiarygodny.
    Kiedyś kupiłem za 20 zł detektor w kształcie U, jakby klamka do okien.
    Podobny trochę w kształcie do tego:
    https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=78832
    &controller=product

    Przy odrobinie wyczucia i nauczenia się specyfiki jego regulacji
    czułości, można się nim całkiem sprawnie posługiwać.

    Jednak też poszukuję dobrego detektora, że go włączam i bez kombinacji z
    regulacjami czułości mam 100% pewności, że na pewno nie przewiercę kabla
    lub rury.

    yabba

  • 5. Data: 2020-10-10 17:05:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Szukam taki który precyzyjnie umie wskazać przewód tzn. oś jego
    > przebiegu (a nie wskazuje 10cm szerokości pas w którym gdzieś jest

    Wydaje mi się, że wszystkie detektory oparte na wykrywaniu pola
    elektrycznego będą z natury niepewne i nieprecyzyjne.

    Wydaje mi się, że zapewniając przepływ względnie dużego prądu przez
    szukany kabel i zakładając, że jest to płaski kabel podtynkowy powinno
    się dać go dość precyzyjnie namierzyć badając pole magnetyczne.
    Powinno ono być po bokach kabla w odwrotnej fazie niż dokładnie w osi
    kabla. Czyli jakaś nieduża cewka (być może w połówce rdzenia) +
    oscyloskop z włączoną synchronizacją z 50Hz (aby widzieć fazę).

    Opierając się tylko na amplitudzie bym podejrzewał, że zbliżając się do
    kabla amplituda będzie rosła, potem będzie minimum potem garb (może być
    mniejszy niż przy zbliżaniu bo cewka być może obejmie też pola boczne
    skierowane przeciwnie) potem kolejne minimum i potem duża amplituda
    stopniowo malejąca (odwrotnie jak przy zbliżaniu). Ten garb (inaczej
    środek między minimami) powinien wskazywać, że środek cewki jest
    dokładnie między oboma przewodami.

    To wszystko pod hasłem 'Wydaje mi się'. Nie przeprowadzałem żadnych prób.
    P.G.

  • 6. Data: 2020-10-10 17:42:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.10.2020 o 14:35, yabba pisze:
    > Jednak też poszukuję dobrego detektora, że go włączam i bez kombinacji z
    > regulacjami czułości mam 100% pewności, że na pewno nie przewiercę kabla
    > lub rury.

    Uważaj, bo rura często jest plastikowa, ja sobie przewierciłem przez
    nieuwagę.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2020-10-10 17:43:58
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.10.2020 o 17:05, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > kabla. Czyli jakaś nieduża cewka (być może w połówce rdzenia) +
    > oscyloskop z włączoną synchronizacją z 50Hz (aby widzieć fazę).

    A jakby podłączyć przez gniazdko sygnał wyższej częstotliwosci? Może tu
    jest jakiś sposób.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2020-10-10 20:02:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Oct 2020 14:35:25 +0200, yabba <...@...pl> wrote:
    > Napisz jakie już testowałeś.

    Te 3 najtańsze z Castoramy:
    https://www.castorama.pl/detektor-przewodow-dmp-soli
    d-v30-id-35448.html

    https://www.castorama.pl/wykrywacz-metalu-drewna-i-p
    rzewodow-dmp-solid-kc098yb-3-w-1-id-35443.html

    https://www.castorama.pl/detektor-titan-id-1100208.h
    tml

    Wcześniej miałem pożyczony od kolegi podobny do tego za 70zl i
    pamiętam, że też zachowywał się dziwnie, wtedy myślałem że po prostu
    kiepski jest ale teraz widać, że detektory tak mają.

    Jest jeszcze Bosh za 380zl kusi zeby go przetestować. Nie mam
    problemu wydać te ~400 ale żeby spełniał swoją funkcję.
    Ten magnusson na jednej ścianie bez przewodów pokazuje "wszędzie
    kabel", wystarczy zbliżyć do ściany w dowolnym punkcie, czym to
    tłumaczyć?? Wykrywanie metalu ma fajne bo pokazuje odległość w cm od
    metalowej konstrukcji i to w miarę dokładnie, tym mnie ujął w
    porównaniu z Boschem, który cm nie pokazuje w trybie wykrywania
    metalu.
    Ale widać, że do tego typu detekcji to nawet producent nie podchodzi
    poważnie bo instrukcji napisał rozbrajająco szczerze, że cyt. "w
    przypadku niezadowolenia ze wskazań NIE UŻYWAĆ detektora". ROTFL!

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-10-10 20:04:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Oct 2020 17:05:44 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Wydaje mi się, że zapewniając przepływ względnie dużego prądu przez

    Ale one wykrywają nawet jak nie ma przepływu prądu (do gniazdka na
    końcu szukanego przewodu nic jest podłączone).

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-10-10 20:12:41
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-10-09 20:13, Marek wrote:
    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś prawidłowo działający detektor przewodów w
    > ścianach?

    Tępy przecinak, młotek
    plus
    myślacy operator powyższego zestawu.