  • Data: 2020-08-12 17:08:00
    Temat: Re: Diesel lepszy od elektryka
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 12, 2020 at 4:08:39 PM UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > Zanim napisałem o Brazylii to sprawdziłem czy nic się tam nie zmieniło. W jednym
    linku wyskoczyło że etanol na stacji u nich kosztuje 1,4 czegoś tam a paliwa z ropy
    są po 2. Docelowo wyjdzie podobnie bo sprytu spali o 30% więcej. U nas etanol
    techniczny 96% kosztuje u producenta że dwa osiemdziesiąt za litr. Do silnika
    spalinowego nie musi być odwodniony.

    1. Brazylia rope eksportuje, moze im szkoda u siebie sprzedawac? ;)

    2. Etanol wg https://esoll.pl/o-nas/produkcja-alkoholu-etylowego-
    etanol produkuje sie z ropy (co nic nie zmienia, BTW sporo ropopochodnych produktow
    ubocznych trzeba by zastapic, gdyby zrezygnowac z ropy - np. asfalt) i etanol
    rolniczy

    3. Ten rolniczy to raczej na wódę ;) choc pewnie i tak z resztek i marnej jakosci
    odpadkow sie robi... na wieksza skale trzeba specjalnie na alkohol uprawy prowadzic,
    co moze byc troche drozsze...