  • 1. Data: 2020-08-11 23:01:45
    Temat: Diesel lepszy od elektryka
    Od: 4...@g...com

    https://wrc.net.pl/is-czy-ten-diesel-uratuje-przyszl
    osc-silnikow-wysokopreznych-wszystko-wskazuje-na-to-
    ze-tak/amp

  • 2. Data: 2020-08-12 09:53:41
    Temat: Re: Diesel lepszy od elektryka
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/08/2020 22:01, 4...@g...com wrote:
    > https://wrc.net.pl/is-czy-ten-diesel-uratuje-przyszl
    osc-silnikow-wysokopreznych-wszystko-wskazuje-na-to-
    ze-tak/amp

    "Nie wymaga żadnych modyfikacji silnika i może być stosowane we
    wszystkich silnikach wysokoprężnych. Można go również mieszać z
    konwencjonalnym olejem napędowym. Brzmi nieźle, prawda?"

    Juz widze jak producenci zalecaja stosowania zwyklego paliwa bo cos tam.
    Tak samo bylo z dodatkiem bioestrow, niby to samo ale pozniej sie
    okazywalo, ze rozne elementy z tworzywa w ukladzie paliwowym zuzywaly
    sie szybciej.

  • 3. Data: 2020-08-12 11:11:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    K pisze:
> [...]
    > Tak samo bylo z dodatkiem bioestrow, niby to samo ale pozniej sie
    > okazywalo, ze rozne elementy z tworzywa w ukladzie paliwowym zuzywaly

    Ja sądzę dokładnie odwrotnie. Producent oficjalnie poda że silnik ma być
    zasilany takim paliwem a dopuści stosowanie zwykłego awaryjnie (a
    sprzedawca będzie mówił żeby jeździć na zwykłym bo taniej).
    To spowoduje że producent będzie miał normy mniejsze i będzie mógł
    oferować mocniejsze, i przy okazji odrzucać wszystkie reklamacje na
    silnik bo stosowano zwykłe paliwo ciągle ;)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 4. Data: 2020-08-12 12:01:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/08/2020 10:11, cyklista wrote:
> [...]
    > oferować mocniejsze, i przy okazji odrzucać wszystkie reklamacje na
    > silnik bo stosowano zwykłe paliwo ciągle ;)

    Chodzi mi aktualnie uzywane jednostki, a nie wyprodukowane w przyszlosci
    gdy paliwo wejdzie na rynek.

  • 5. Data: 2020-08-12 12:27:39
    Od: 4...@g...com

    Jakoś w Brazylii dali sobie radę i dużo tam jeździ na etanolu. We współczesnych czyli
    takich produkowanych od kilkudziesięciu lat samochodach wystarczy zmienić ustawienia
    dawki na 30% większą żeby na etanolu jezdzic. A jeśli jakiś wężyk czegoś nie
    wytrzymuje to zawsze można dać metalowa rurkę. Dizel na biopaliwo ma jedną podstawowa
    zaletę, już jest. Ziemi w Polsce do oporu. Można obsiać rzepakiem, kartoflami,
    burakami cukrowymi i przerabiać to potem na biopaliwa. To dlaczego tego nie robią?
    Podejrzewam że z ropa jakiś myk jest za którym idą ogromne lewe pieniądze dla tych co
    kupują.

  • 6. Data: 2020-08-12 12:36:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Aug 2020 03:27:39 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):

    > Jakoś w Brazylii dali sobie radę i dużo tam jeździ na etanolu.

    A jaki skutek? Pół Amazonii już wycięto pod trzcinę cukrową i inne
    uprawy. Amazonką płyną herbicydy i nawozy zamiast ryb.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-08-12 12:41:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 12, 2020 at 12:27:41 PM UTC+2, 4...@g...com wrote:
    > Podejrzewam że z ropa jakiś myk jest za którym idą ogromne lewe pieniądze dla tych
    co kupują.

    Raczej ropa jest znacznie tansza, biopaliwami interesowano sie kilkukrotnie, podczas
    kryzysow naftowych, ale jak ceny ropy wracaly do normy, to przestawalo byc oplacalne.
    Ostatnie minimalnie wymagane ilosci bio komponentow w paliwach tez zwiekszyly cene
    finalna...
    Glowana czesc ceny na stacjach to podatki...

  • 8. Data: 2020-08-12 13:59:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > A jaki skutek? Pół Amazonii już wycięto pod trzcinę cukrową i inne
    > uprawy. Amazonką płyną herbicydy i nawozy zamiast ryb.

    I rtęć płynie, bo poszukiwacze złota śmiecą.
    Ale ryby w ubiegłym roku były, jadalne co sprawdziłem osobiście.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-08-12 16:08:36
    Od: 4...@g...com

    Zanim napisałem o Brazylii to sprawdziłem czy nic się tam nie zmieniło. W jednym
    linku wyskoczyło że etanol na stacji u nich kosztuje 1,4 czegoś tam a paliwa z ropy
    są po 2. Docelowo wyjdzie podobnie bo sprytu spali o 30% więcej. U nas etanol
    techniczny 96% kosztuje u producenta że dwa osiemdziesiąt za litr. Do silnika
    spalinowego nie musi być odwodniony.

  • 10. Data: 2020-08-12 16:14:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-12 o 12:27, 4...@g...com pisze:

[...]

    Formalnie ziemi w Polsce jest wciąż tyle samo, tj. 312 tys. km
    kwadratowych terytorium RP, stale od 1945 roku. Realnie ziemi w Polsce
    jest coraz mniej - cały czas trwa intensywny proces zabetonowywania,
    zaasfaltowywania, zabudowywania i przekształcania kolejnych połaci ziemi
    w Polsce (podobnie, jak na całym świecie). Cena ziemi idzie
    nieprzerwanie do góry i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zatrzymać.