-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!eternal-september.org!
reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
Date: Sat, 4 Dec 2021 18:32:50 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 51
Message-ID: <sog8o2$elc$1@dont-email.me>
References: <sobdi9$o12$1$Janusz@news.chmurka.net> <sobjk4$fo4$1@dont-email.me>
<sodcgg$pat$1$Janusz@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sodvdq$3if$1$Janusz@news.chmurka.net> <sof5v6$kir$1@dont-email.me>
<sofs3v$37g$1$Janusz@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 4 Dec 2021 17:32:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="ca34dc717b5ea9f33efa1fdc3ab25c1e";
logging-data="15020";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX181gF1ZOGQKOR7zGRZAUhPX"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
Cancel-Lock: sha1:ksE8BUFTL4+Q+eD/ixZOpNbTEBQ=
In-Reply-To: <sofs3v$37g$1$Janusz@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699597
[ ukryj nagłówki ]> Przecież ujął je w statystyce, straty są od 4-7%, ładowanie aut jak na
> razie ma znikomy udział.
niedoszacowane
>
>> sprawności transformacji
> 95% lub lepiej.
w warunkach laboratoryjnych. patrz zasilacze do PC - 85%
>> sprawności akumulatorów
> 70% lub mniej
no....
>> takich pierdół jak ogrzewanie w samochodzie, albo fakt, że przy
>> szybkim ładowaniu, część energii z ładowarki pobierana jest na
>> chłodzenie ogniw.
> To są pojedyncze procenty.
pojedyńcze czy nie, ale lepiej nie wspominać, bo się bilans nie zepnie
>> kolejna rzecz, której nie można pominąć, ale trudno ją oszacować to
>> koszt infrastruktury. upraszczając. o ile damy radę dojechać
>> elektrykiem na urlop - tam też muszą być infrastruktura ładująca
>> pierdylion samochodów. przez 2 miesiące działająca, przez 10 miesięcy
> A stacje wodorowe będą tańsze?
> Jak myślisz skąd się bierze różnica cen przejechania km 2.2 centa przy
> prądzie i 13 centów przy wodorze?
tak. bo cena istnienia stacji jest taka sama dla bezyny, prądu czy
wodoru. dostarczanie prądu, albo gwarancja dostarczania prądu jest
droższa, o wiele droższa niż dostarczanie benzyny czy wodoru. będzie
miała tą samą cenę, gdybyś niezależnie od zapotrzebowania musiał wysyłać
puste transporty paliw ciekłych
> Ale wyjaśnił Ci jak kosztowne jest sprężanie wodoru, oczywiste jest że
> nikt go nie transportuje 'luzem' tylko sprężony więc podał ile to kosztuje.
paliwo przyszłości to skrót myślowy. nie potrzebujemy paliwa,
potrzebujemy energii. jest nam dawana za darmo ze słońca. wystarczy ją
mądrze, a w zasadzie ekonomicznie zmagazynować. jak? W akumulatorach? Za
drogo. w wodorze? jak jest taniej - to czemu nie? Pytanie czy jest taniej.
> Liczyłeś że wśród użytkowników domów znajdziesz fachowca od akumulatorów?
nie. liczyłem że użytkownicy paneli słonecznych mają może powerwalla,
albo jakiś sposób przechowywania nadmiarowej energii.
> Bo akumulator to luksus, jakbyś nie wiedział, im trwalszy i pojemniejszy
> tym droższy.
> Dla twojego zastosowania najlepsze są akumulatorki z laptopów, połączyć
> odpowiednią ilość, dodać balanser i podłączyć pod te panele na kominie,
> to cię wyjdzie najtaniej.
no to "paliwem" przyszłości będzie uran, albo woda w elektrowni
szczytowo pompowej. która metoda lepsza dla samochodów lub domów? chyba
jednak wodór.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie