eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach? › Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Data: 2021-05-28 11:13:47
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
    >> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
    >>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    >>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
    >>>
    >>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
    >>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
    >>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
    >>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
    >>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
    >>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
    >>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
    >>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych założeniach
    >>> tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci przesyłowej, kolejne 5
    >>> proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na stały, kolejnych kilka
    >>> proc. na straty przy samym procesie ładowania i kilkanaście proc. na
    >>> straty energii w samym aucie i jego silniku, uzyskujemy sprawność
    >>> ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu), na poziomie ok. 70
    >>> proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy ekologiczny prąd.
    >>>
    >>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
    >>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
    >>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
    >>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
    >>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60
    >>> proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego
    >>> dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych"
    >>> autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie
    >>> rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
    >>>
    >>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
    >>>
    >>>
    >>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
    >>
    >> https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
    >>
    >>
    >> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
    >> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
    > Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    > różnych działań ani ludzi :)
    >

    Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.

    >> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
    >> wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
    >> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
    >> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
    > Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o samochodach
    > OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
    > obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.
    >
    >

    z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
    miejsca.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: