eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Wed, 08 May 2024 00:30:51 GMT

    On 2024-05-07, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Z tego co widzę na ulicach Warszawy, jak coś ma zielone tablce, to
    > na ogół jest bezsensownie wielką górą blachy klepanej na zamorską
    > modłę. Czyli nawet dając dotacje (z naszych pieniędzy) nie udało się
    > zrobić tego co, kiedyś przy użyciu przepływów finansowych w drugą
    > stronę (pobór podatków). Jakiś przebłysk rozsądku wykazały ostatnio

    Może to syndrom luksusu, bo mimo dopłat to chyba średnia półka raczej
    nie jest? A jak luksusowy to musi być duzy i ciężki.

    Nb. w tych całych Chinach, o których wczesniej wspomniałem, to mi w
    pierwszej chwili nawet nie przyszło do głowy, ze to są elektryki
    (zielone tablice). Wynikało to z tego, że chyba 50% skuterów, których
    jest tam od zatrzesienie, była właśnie na zielonych, a nie wyrozniały
    się niczym od swoich spalinowych analogów.

    > tylko władze Paryża. Tam godzina parkowania takiego elektryka to
    > 18 euro. Normalny samochód (czyli raczej spalinowy) parkuje w centrum
    > kilka razy taniej.

    Ale, że gabarty, bo nie do końca rozumiem dlaczego elektryk w centrum
    miasta drożej?

    > Akurat dla mnie byłaby to najsilniejsza motywacja, w zasadzie jedyna
    > licząca się. Ale mną nie należy się przejmować -- pewien socjolog
    > kiedyś powiedział, że akurat ja nie jestem reprezentatywnym przykładm
    > dla niczego.

    Nie będe hipokrytą i powiem, że dla mnie tylko jeśli nie miałoby to
    znaczacego wpływu na komfort zycia mojej rodziny i mój. Podstawowa Tesla
    z podatkiem to u mnie wydatek rzędu 750kzł co starcza na 10 lat. W
    ogólnym przypadki, jak mogę być eko za tę samą lub podobną cenć (nie
    tylko $$$) to jestem, ale życia sobie nie będę dezorganizował, ani się z
    tego powodu zadłużał.

    --
    Marcin