eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Wed, 8 May 2024 09:15:31 +0200
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
    <B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
    <39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v1dg6t$vsc$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <b...@h...invalid>
    <v1dl8v$5fg$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v1dv4c$g7t$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <1...@h...invalid>

    > In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    >
    >> Więc się pytam 'z czym macie problem?'.
    >
    > No to mówię -- my z niczym :)

    Piszecie, jak czytam, ja odpowiadam, ale o co właściwie chodzi...

    > Oczywiście. Nie mierzyłem dokładnie. Może 2 minuty, może 4. Jak chcesz, to
    > specjalnie dla ciebie przy następnym tankowaniu zmierzę.

    Dla siebie sprawdź.

    > No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.

    Skąd możesz wiedzieć?

    > No, ja mam zimą i latem podobny. Nie wiem czy co do kilometra. Pewnie nie.
    > Ale ten sam rząd wielkości. 50 a 70 to jednak spora procentowa różnica.

    No tak, z 10x mniejszego zużycia energii w stosunku do spalinówki robi
    się 7. Jak rzyć?

    > Jeśli istnieje BEV, który ma zasięg rzędu 500 km zimą, podczas jazdy z
    > ogrzewaniem, i trzyma ten zasięg przez np. 15 lat eksploatacji, to dobrze.
    > Znaczy, że problem zasięgu odpada.

    Chińczyk?

    > Pozostałe zostają.

    Że chiński?

    > No widzisz -- a to jest w pełni sprawny samochód.

    No nie, smrodzi :-)

    > Nie ma w nim dosłownie
    > jednej rzeczy, którą chciałbym zmienić.
    >
    > Oczywiście w końcu zacznie się psuć. I jak osiągnie ten wiek, w którym
    > naprawy przestaną się opłacać, to go zmienię. O ile nic się nie zmieni, to
    > na ten sam model, tylko młodszy.

    > No tak. 4 lata temu. I jeździ. I pewnie jeszcze trochę pojeździ.

    Tak jak TWizy z tą nową baterią.

    > Do jazd lokalnych mam rower, a nawet dwa (jeden do bardziej lokalnych,
    > drugi do mniej lokalnych).

    Potrafisz nim przejechać po piasku? Po lodzie? W śniegu? W deszczu?

    > A co liczę -- trwałość. Mój stary samochód ma najechane 300 kkm i jest
    > sprawny. Elektryk z 300 kkm, bez wymiany baterii, będzie sprawny?

    Jeśli na 10x mniejszej baterii przejedzie 30 kkm to na normalnej
    powinien 300 kkm

    > Przecież już jest. Paliwo jest drogie.

    Ile zdrożało w stosunku do inflacji?

    > No to naładuję w te trzy minuty do pełna czy nie?

    Potrzebujemy tego?

    > Nawet niech będzie łatwiej. W pięć minut. Od podpięcia ładowarki do
    > naładowania do pełna. Nie liczymy szukania ładowarki, nie liczymy
    > płacenia. Sam proces ładowania, tak jak sam proces tankowania od włożenia
    > pistoletu do odbicia. Naładuję?

    No ale ja wcale nie chcę szybko ładować.