  • Data: 2021-04-27 03:21:38
    Temat: Re: Do Olafa -- Secure Erase SSD
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26 kwi 2021 o 21:40, Olek pisze:

    > SSD + HDD

    > obecnie na tych komputerach często trzeba zrobić symlinki i przenieść
    > część programów na HDD, bo brakuje miejsca do przemielenia aktualizacji
    > W10.

    Symlinki tak sobie przydadzą się przy dużych aktualizacjach.
    (win je oleje)

    > Symlinki ratują sytuację zwłaszcza na posranych płytach Asusa z dużą
    > ilością RAM, gdzie hiberfil.sys zajmuje pół dysku SSD, a jak wyłączyć
    > hiterfil.sys to przestaje działać WOL.

    64GB? -- ile masz RAMek? Masz skompresowany 'hiberfil'?

    > To nie jest liniowe.

    Więc jakie?

    > W10 coś tam robi, ale tylko gdy pracuje, a do tego ma
    > u mnie niewiele okazji.

    Skoro W10 rzadko pracuje a SSD kupiłeś tylko dla W10...

    Linuks nie pisze zawzięcie potomnym ;) na dysku?

    > Ja się nie znam, ale stosunek PLN/$ to chyba niekoniecznie przez BTC.

    Nie mam na myśli PLN/USD, ale górników qpujących
    ,,łopaty'', ,,kilofy''... Może ,,kombajny''... ;)

    > Po mojemu dyski się kupuje gdy potrzeba, a nie gdy jak można :)

    Na razie nie potrzebuję. Nawet qpiony Evo tak sobie przydaje
    się -- być może lepsza byłaby stosownie duża RAMka lub Optane...
    (niby też SSD, ale inny) Małe Optane (16GB czy 32GB) można było
    nabyć niemal za freeko... Policzyłem, że 16GB by starczyło
    z powodzeniem!

    > Jak tam ostatnio grzebałem, to pod W10 pro można było odwlec o rok.

    Dostrzegam 7 dni -- ale chyba można bez końca to przedłużać. ;)
    Mnie (raczej -- matce) wystarczy kilka godzin.

    > Skupiamy się na trwałości, a więc trimowanie jest optymalne.

    > Piszesz "system" myślisz "W10". W10 na dysku innym niż SSD jest
    > nieużywalny.

    Teraz stukam pod 64W10 na F-S -- zero SSD, 4GiB...

    > Aha, czyli F-S ma PATA od strony płyty.

    Wstawiłem HDD w miejsce po PATAlogicznej nagrywarce CDVD.
    (jeden z najdroższych apgrejdów tego złomu)
    [oby nie obraził się za to określenie -- na
    razie pracuje poprawnie, lecz kto wie... ma
    mikrofon, nie ma dotyku, oczko kamerki jest
    zaklejone...]

    > No cóż, rok temu w roli cienkich
    > klientów kupowałem pracownikom HP 9470m i HP 1040, które można było
    > kupić nawet w okolicach 500 zł. A potem przyszło zdalne nauczanie i ceny
    > się popsuły.
    > Sentyment sentymentem, ale ja bym sugerował zaprzestać uporczywej
    > terapii F-S.

    F-S qpiłem za niecałe 2kpln w połowie sierpnia 2008 r. jako nówkę.
    (z lekko ;) rozwalającą się obu_dową i jakimiś tajemnicami na HDD,
    które skrzętnie zabezpieczyłem przed utratą...)

    NIEUSTANNIE!!! Na chwil kilka zrestartowałem go -- poza tym stale
    aktualizuje się... Wiem, co uczynić, by nie zapychał dysku! Akurat
    coś padło w necie -- i stałka jest diabelnie powolna, i LTE... Nie
    ma zatykania HDD, gdy net jest zbyt wolny... ;)

    Acer aktualizuje się, F-S -- nie... Oba stoją obok siebie...

    > Można spróbować debloatowania.

    Tzn.?

    > Musi zepsuty?

    Nie używałem. Qpiłem telefon z USB-C -- więc obmacałem
    gniazdo w laptopie...

    > Pooglądaj na YT Daniela Rakowieckiego. Może już naprawiał Twój model.

    To trochę za tani model jak na niego...

    > Bo support jest po to, żeby generować dochody producentowi,
    > a nie dla dobra użytkowników.

    Raczej nie będę celował już w Acera.

    > Natomiast ja jestem zachwycony poleasingowymi laptopami
    > z linii biznesowej. Nawet naklejki spolszczające na
    > klawiaturze tak naprawdę nie robią różnicy.

    Jakiej różnicy?

    -=-

    Acer zawzięcie aktualizuję się -- próbuję ożywić ;) 1909...

    --