-
Data: 2012-10-25 03:49:28
Temat: Re: Dobór parametrów silnika napędowego bramy
Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 24 października 2012 20:28:02 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> Witam, ma zaprojektować napęd bramy dwuskrzydłowej, konkretniej chodzi o dobór
parametrów silnika napędu. I zastanawiam się od czego zacząć obliczenia, myślałem, że
moim poszukiwanym parametrem silnika jest siła ciągu. Jednak czy tak faktycznie jest?
A jeżeli tak to jak obliczyć tę siłę?
>
> Ja zacząłem to liczyć według następującego schematu:
>
> Co znam?
>
> - długość ramienia przyłożonej siły (długość siłownika): r = 0,7m
>
> - masę jednego skrzydła bramy: m = 80kg
>
> - czas otwierania bramy: t = 20s
>
> - kąt otwarcia bramy: ? = 20°
>
> - prędkość posuwu siłownika: v = 0,015m/s
>
>
>
> I tak wyglądają moje obliczenia:
>
> 1. Liczę prędkość kątową otwierania bramy
>
> 2. Obliczam siłę odśrodkową działającą na bramę
>
> 3. Liczę moment obrotowy wytwarzany przez bramę
>
> 4. Obliczam moc
>
> 5. Obliczam siłę ciągu napędu.
>
> Z obliczeń tych wychodzi mi siłą ciągu równa 1,2N - co jest bardzo małą wartości,
nie realną.
>
>
>
> Ja w swoich obliczeniach skupiam się na obliczeniu siły odśrodkowej działającej na
bramę podczas jej otwierania. Ale czy ten tok myślenia jest poprawny? Prowadzący,
powiedział mi dziś na zajęciach, żeby nie liczyć siły odśrodkowej, ale moment oporu
na zawiasach. Tylko jak? Dodam, że nie znam się na mechanice i nie liczyłem nigdy
wcześniej momentów oporowych na zawiasach.
>
> Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.
>
>
>
> PS Widok schematyczny bramy z góry:
http://obrazki.elektroda.pl/5078564000_1351090456.jp
g
Idź na łatwiznę i do napędu weź siłowniki pneumatyczne. Tanie, trwałe, duża siła przy
małych gabarytach.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.12 07:08 cef
- 25.10.12 07:12 PeJot
- 25.10.12 21:19 J.F.
- 25.10.12 23:01 Jeffrey
- 25.10.12 23:56 k...@v...pl
- 30.10.12 23:06 Lisciasty
- 04.11.12 22:46 Jackare
- 05.11.12 10:07 Konrad Anikiel
- 06.11.12 21:22 zbigi
- 06.11.12 22:10 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taaaaka ryba
- UE i woda pitna do chłodzenia
- Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Ukraińcy uważają polski sys. antydronowy za najlepszy na Świecie, a rząd w III Rzeczy (pospolitej) woli sys. niemiecki
- "Jeden telefon z Waszyngtonu i nasze samoloty nie wystartują" - czyli to co każdy koder wie
- [słabe wiatry powodują - przyp. JMJ] Energetyczny paraliż w Niemczech
- Automat do bondingu IC
- W Polsce powstaje grawitacyjny magazyn energii
- Co to za dziwne "białe namioty" co stawiają je w różnych dziwnych miejscach?!?
- Francuska elektrownia atomowa zamknięta. Powodem "nieprzewidywalny" rój meduz
- "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- Inżynieria odprowadzania skroplin
- Maria
- "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
Najnowsze wątki
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei