    From: krzyśko <R...@c...barg.cy.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dobry prostownik do 300 zł?
    Date: Fri, 1 Jan 2010 20:20:49 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 01 Jan 2010 20:23:16 +0100, Max_P napisał(a):

    > "krzyśko" <R...@c...barg.cy.invalid>

    > Wracasz, podnosisz maskę i podłączasz tą zabawkę? Ile razy w miesiącu?
    > Co jeszcze robi oprocz ładowania skoro go chwalisz?

    Cenie sobie to, że to sprzęt z kategorii "podłącz i zapomnij"
    Mały, lekki, sprawny (85%), hermetyczna obudowa IP65 (pyło-, wodo- i
    mrozo- odporny)
    Ma specjalny tryb pracy do ładowania na mrozie i wybór prądu ładownia
    (używam go zarówno do samochodu jak i kilku innych aku, np małych
    akumulatorów 9Ah od UPSa)
    A samo ładowanie przebiega kilkufazowo:

    http://www.ctek.com/PL/MULTI-XS-3600.aspx?p=characte
    ristics

    1. cykl odsiarczania (ładowanie pulsacyjne) - dla głęboko rozładowanych
    aku
    2. ładowanie stałoprądowe do ok 80% pojemnoci akumulatora
    3. ładowanie stałonapięciowe od 80% do 100% pojemności
    4. doładowywanie pulsacyjne - w tym trybie energia w aku jest uzupełniana
    w miarę jego samorozładowywania się a ładowarka może byc podpieta do aku
    nawet kilka miesięcy.

    Prąd ładowania to 3.6A co może być trochę za mało do szybkiego
    naładowania naprawdę dużych akumulatorów, ale do tego są inne modele niż
    3600 (np. 7000)
    Są też modele o trochę bardziej zaawansowanych cyklach ładownania.

    U mnie działa to tak, że podłączam sprzęt w garażu i przeważnie zapominam
    o nim. Z reguły odłaczam nastepnego dnia rano, ale bywa, że zostawiam
    dłużej... bo zapomnę :)
    Do samochodu używam go raz-dwa razy w miesiącu.
    A czasem samochód u mnie stoi i dwa tygodnie bez jeżdzenia a w dodatku
    używam go często jako radia jak jestem w garażu, więc wolę, żeby nie było
    niespodzianki z uruchomieniem po dłuższej przerwie - no i nie ma.

    Jeśli się ładuje samochód na dworze to można spokojnie przeciągnąć kabel
    zasilania pod silnikiem, zamknąć maskę z ładowarką w środku i zostawić na
    noc.

    A co do ceny to kupiłem go za 150zł o ile dobrze pamietam.

    --
    Krzysiek