-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: Pcimol <...@...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dodatkowy przewód od alternatora
Date: Mon, 21 Aug 2017 22:21:48 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 26
Message-ID: <onffct$lv9$1@mx1.internetia.pl>
References: <on77db$hoh$1@node2.news.atman.pl>
<59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.internetia.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1503346910 22505 90.156.65.160 (21 Aug 2017 20:21:50 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Aug 2017 20:21:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <59972487$0$3335$426a74cc@news.free.fr>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
Content-Language: en-US
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722369
[ ukryj nagłówki ]> Czy masz pewność iż spadek napięcia faktycznie następuje między masą
> pojazdu a minusową klemą akumulatora? Prosty test: zmierzyć miernikiem
> napięcie między jakimkolwiek (metalowym, czystym) elementem karoserii, a
> minusową klemą akumulatora. Jeśli odnajdziesz tam twoje zgubione 0.5V, to
> zamiast dokładać drugi przewód, lepiej sprawdzić dlaczego ten obecny
> "popuszcza" pół volta (korozja, źle dokręcona śruba, itp).
Tak.
> Jednak bardziej prawdopodobne wydaje się że te pół volta wytraca się
> gdzieś tam po drodze na "plusie" między alternatorem a aku.
Skoro mierzysz między masą pojazdu a klemą, to plusowy przewód ma do
tego nic. Jak chcesz wiedzieć ile się wytraca na plusie, mierz między
śrubą na alternatorze i klemą +.
> Niewykluczone
> też że to po prostu błąd pomiarowy - napięcie z alternatora mało kiedy
> jest idealnie proste, może wykazywać wahania o relatywnie dużej
> częstotliwości oraz wszelakie szumy, które bliżej akumulatora są
> tłumione. Tani miernik może to źle interpretować i zawyżać nieco
> wyświetlone napięcie.
Najcześciej przyczyną są połączenia. (Włącznie z miejscami zaciśniecia
przewodu w złączu śrubowym.)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
- RS-485 ale automatycznie dwukierunkowy
- Leżakujące SSD gubią po roku dane
- kolorowy e-paper
- Sterownik kotła CO praca PWM
- Jakie baterie A23 i LR44?
- OLED SSD1306 - degradacja?
- Który symulator AVR jest ,,prawilny"?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność