  • Data: 2012-01-10 08:28:29
    Temat: Re: Domino
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a nie
    > Chyba sobie żartujesz albo nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Bloki
    > stawiane zaraz po wojnie są w lepszym stanie technicznym niż dwudziesto letnia
    > wielka płyta.

    akurat nie pisałem o mieszkaniówce, zresztą z nią też bywało różnie;
    mury stawiane w latach 40-tych są na ogół w dużo lepszym stanie niż te z
    lat 50-tych, a te rzeczywiście bywają (czasem) w lepszym stanie niż
    późniejszy beton, po prostu dlatego że budowano je "po bożemu", z
    cegieł, na podstawie sprawdzonych technologii, często przez
    przedwojennych jeszcze murarzy lub ich uczniów. Ale z dachami, stropami,
    izolacjami fundamentów etc. też nie było idealnie...
    A z opowieści znam historie rozbudowywanych na siłę zakładów
    przemysłowych, m. in. w Żyrardowie i Poznaniu, kiedy pośpiech i
    lekceważenie podstawowych zasad mechaniki budowli, na bezpośrednie
    polecenie sekretarzy czy partyjnych nadzorców, doprowadziły do śmierci
    kilkunastu robotników. Też słyszałem o spektakularnych katastrofach
    drogowych na Kielecczyźnie, kiedy to np. kończony na 22 lipca wiadukt
    złożył się w pół już na początku sierpnia... Teraz też się zdarzają
    katastrofy, ale z nieco innych powodów. Co do żartów i braku pojęcia,
    daruj sobie.