  • Data: 2023-02-08 19:37:18
    Temat: Re: Domofon Ds-kv6113 I stacja wew. ds-kh6320
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 8.02.2023 00:32, Marek wrote:

    > IMHO domyślnie jest to zrobione idiotycznie, tzn. sygnał otwarcia
    > *zawsze* wysyłany jest do dzwoniącego dtmf'em (!) czyli np. do domofonu
    > a ona swoim przekaźnikiem otwiera. Przecież wystarczy zdjąć obudowę na
    > rympał aby zewrzeć te wejścia przekaźnika i otworzyć. Otwieranie zaczepu
    > w ogóle nie powinno być z domofonu  tylko właśnie ze stacji wewnętrznej.
    > Przynajmniej jako alternatywa dla zaawansowanych.

    Normalnie nikt się tym nie przejmuje. Zrobione jest tak, żeby się dobrze
    montowało i sprzedawało.
    IMHO również nie ma to specjalnie znaczenia. Złodziej nie będzie
    rozwalał domofonu żeby sforsować furtkę skoro może wejść niepostrzeżenie
    przez ogrodzenie z tyłu domu. Tak samo nie będzie otwierał bramy żeby
    całe osiedle widziało. że u Kowalskich brama jest otwarta a przecież
    pojechali w Alpy. A jak już będzie w domu i będzie chciał na bezczelnego
    jeszcze odjechać twoim samochodem z dobytkiem to sobie otworzy bramę z
    domu. Jeszcze weź pod uwagę, że rozwalając domofon ryzykuje włączenie
    alarmu, dodatkowo zwykle włamywacze przed wejściem odłączają zasilanie -
    zawsze to zmniejsza szanse na zadziałanie jakichś zabezpieczeń,
    zapalenia się światła na czujkę itp.
    Jak masz fobię to wróć sobie ten przekaźnik przewodami do domu a tam
    odcinaj go alarmem czy jakimś dodatkowym wyłącznikiem albo po prostu
    odcinaj zasilanie do automatu bramy czy rygla.
    Nie wiem na czym masz tego PBX-a - można przejąć sterowanie jeśli to
    dtmf i sterować gdzieś z domu - zdaje się pisałem już o tym.
    Ja mam tylko jednego klienta, u którego przekaźniki z domofonu są
    przesłane przewodami do centrali BMS. Przewodami dlatego, że to Slican i
    nie mówmy o tym więcej, natomiast do centrali - to był mój pomysł, bo
    tam możliwość otwierania chciał mieć z domofonu, z czytnika kart,
    dzwoniąc pod numer GSM, z aplikacji i jeszcze z przycisku od środka. Do
    tego harmonogramy i blokady... lepiej mi to było zebrać wszystko do
    jednej centralki i mieć nad tym kontrolę.

    --
    Mirek.