  • Data: 2020-10-18 02:58:51
    Temat: Re: Drganie liter na ekranie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MF" 8...@k...wujka.marc
    ina

    > Dało nam to, że producenci sprzętu elektrycznego i elektronicznego
    > nie mogą tłumaczyć windowania cen tym, że rzekomo muszą osobno
    > projektować i produkować sprzęt na rynek 220 V i 240 V,

    IMO obecna norma to 230V+/-10% -- na jedną fazę rzecz jasna.
    (na dwie fazy to 400V)
    230V*.9=207V
    230V*1.1=253V

    > a jak ktoś bierze ze sobą na urlop suszarkę, to koniecznie
    > i obowiązkowo musi mieć nie tylko przejściówkę do innego
    > gniazda, ale i transformator 220-240 V. Nawet dla sprzętu
    > domowego z lat 70. 10-woltowa różnica napięcia zasilania
    > nie ma

    Ma znaczenie w żarówkach -- żarówek domowych prawie nie ma.
    Grzejniki zyskują nieco inną moc, elektronika ma swe własne
    zasilacze odporne na spore odchyłki napięć...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

    Oświetliłem swoją kuchnię tak, jak chciałem -- położyłem na kuchenne szafki
    tasiemkę (za 7.21pln) zasilaną zasilaczem wygrzebanym ze śmietnika i dałem
    radiowe sterowanie (za niespełna 6pln) na pilota -- mogę sterować z całego
    mieszkania a nawet kilkadziesiąt m poza mieszkaniem.... Mam miłe, miękkie,
    rozproszone (jak oczekiwałem!) oświetlenie niemal całej kuchni i niezłe
    reszty mieszkania... W nocy wystarczy najciemniejsze nastawienie... Rzecz
    (; jasna ciemno ;) jest pod szafkami, gdy nic tam nie świeci... Może dorzucę
    dodatkowe oświetlenie nad zlewem (mam tam teraz trzy długie żarówki sprzed
    kilkunastu lat) i coś delikatnego w okapie (teraz są tam dwie świetlówki
    LED -- kukurydze, które miały mieć po 1klm a mają połowę -- do okapu są za
    ciemne, ale do rozjaśniania cienia są za jasne) lub w okolicy okapu...

    Sterowanie raczej ;) nie ma swego osobnego kanału, więc jednym pilotem będę
    sterował wszystkim dookoła, jeśli pozostałe tasiemki też tak wysteruję...
    Może nawet będę sterował takim czymś u sąsiadów. ;)

    Ściemniacz bez pilota kosztuje niespełna 2pln.
    (kilka (chyba 6) A na 5V-24V)

    Zamierzam prześwietlić (przebudować oświetlenie) całe mieszkanie...
    Wewnątrz szafek być może dam LEDki na akumulatorki...

    Żegnajcie bulby!!! Na razie dopalam resztki...
    (mostkując miejsca po spalonych LEDkach SMD)

    Czekam na termometry i zamówię kolejne tasiemki, może włączniki
    reagujące na machanie ręką...

    -=-

    Fajne fotki:
    https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/superteleo
    biektyw-canon-rf-600-800-mm-f-11-w-praktyce-przyklad
    y.html#noop
    i fajne szkiełka...