-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
Date: Thu, 13 Oct 2011 08:47:32 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <j761i9$s54$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e9494d7$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<j726gb$afv$1@inews.gazeta.pl>
<4e949ecd$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<j727uh$rt2$1@mx1.internetia.pl> <j741g4$1e69$1@news2.ipartners.pl>
<j742jn$dal$1@inews.gazeta.pl> <j74348$1eue$1@news2.ipartners.pl>
<j74b4g$me4$1@mx1.internetia.pl>
<4e961582$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...net>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1318488457 28836 82.177.76.50 (13 Oct 2011 06:47:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 06:47:37 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <c...@4...net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406095
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-13 01:12, J.F. pisze:
> Dnia 12 Oct 2011 22:32:34 GMT, to napisał(a):
>> Artur Maśląg
>>> Raczej Ty płynnie próbujesz zmienić tor dyskusji z drogowego cwaniactwa
>>> na poszerzanie jezdni kosztem innych użytkowników dróg.
>>
>> Żadnym kosztem. Jak Ci na 5 km Puławskiej dobudują 4 pas ruchu, to też
>> będziesz marudził?
>
> W zaleznosci od miejsca docelowego i innych ukladow - moze bedzie
> blogoslawil, a moze klal ze pieniadze gigantyczne wydali, a korki jakie
> byly takie sa :-)
Oczywiście, że tak :) Jeżeli już padł przykład Puławskiej (skoro pisał
o tym "to" to pewnie DC) to kolejny pas jest zbędny - znaczy ma sens
jako buspas. Ja wiem, że zaraz się zacznie krzyk, że jestem przeciwny
jeździe samochodem ale to nie to. Zresztą Puławska jest pięknym
przykładem zachowań cwaniaków, którzy na tych kilku kilometrach
cuda wyczyniają by ominąć/wyprzedzić wszystkich w dowolny sposób
i wjechać w korek z powrotem gdzieś tam z przodu, a nie zjechać
w bok po kawałku "cwaniaczenia". Rozluźnia się dopiero tam,
gdzie ruch się rozgałęzia i kolejny pas najwyżej skróci sam
korek, co jest w sumie nieistotne w tym przypadku. Przy zabraniu
jednego pasa (na odcinku Poleczki/Piaseczno) seryjne korki się
wydłużą i to jest zdecydowanie niepożądane, ponieważ już teraz
bywa problem w niektórych miejscach na wjechanie z poprzecznych
na zmianie świateł. Druga sprawa, że to tez jest okres przejściowy,
ponieważ trwają różne prace, które skutecznie blokują pewne
fragmenty - tymczasowe światła, przewężenia itd.
>> Idąc dalej -- może warto zwęzić wszystkie ulice do
>> jednego pasa?
>
> Zebys sie kiedys nie zdziwil - mozesz odkorkowac ulice w miescie,
> przenoszac korki poza miasto i na wyjazdy z osiedli.
Oczywiście. Przecież to zjawisko w zasadzie naturalne. Jak się
nie poprawi przepustowości, to korki nie znikną - najwyżej się
przeniosą w inne miejsce.
> wiecej pasow jest potrzebnych na skrzyzowaniach - niestety, ale jak sa
> swiatla, to musi przy nich byc 2-3 pasy, zeby zapewnic przepustowosc
> 1 pasa na ulicy z dala od swiatel.
Wiesz, że ja widuję postęp w tej materii? Choć z drugiej strony mam
wrażenie, że wiele osób zajmujących się tzw. "drogownictwem" nie ma
zielonego pojęcia o inżynierii ruchu, albo pozwalają studentom na
eksperymenty na żywym organizmie. Jest tutaj pewnie parę osób,
które poruszają się na trasie Konstancin-Jeziorna - Warszawa
(Warszawska, DK 724). Właśnie włączyli światła na rondzie przy
Borowej - jestem ciekaw jak wam się podoba organizacja ruchu.
O tym drugim rondzie ze ślepym pasem przez grzeczność nie wspomnę.
>> W końcu na swojej trasie niewątpliwie napotkasz ulicę o
>> jednym pasie, a wg. Twojej głupawej teorii, to najwęższy punkt decyduje o
>> "przepustowości" (celowo w cudzysłowie).
>
> Bo czesto tak wlasnie jest.
> No dobra, moze jest tych punktow troche wiecej, i razem decyduja o
> przepustowosci.
Wydawało mi się to oczywiste :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 12:20 PM
- 13.10.11 13:03 jahi
- 13.10.11 13:09 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 13:14 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 13:19 Przemysław Czaja
- 13.10.11 13:28 Waldek Godel
- 13.10.11 13:31 Arek
- 13.10.11 13:42 Przemysław Czaja
- 13.10.11 13:44 Waldek Godel
- 13.10.11 13:45 Arek
- 13.10.11 13:47 Waldek Godel
- 13.10.11 13:52 Artur Maśląg
- 13.10.11 14:06 Arek
- 13.10.11 14:11 Jarek Andrzejewski
- 13.10.11 14:13 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=