    Date: Wed, 29 Jun 2022 11:18:15 +0200
    Subject: Re: Drut srebrny, albo grubo posrebrzony miedziany.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.06.2022 o 10:58, Cezar pisze:

    > dawno nie lutowałem srebrzanki ale ZTCP lutowało  się bardzo dobrze ...
    > lepiej niż miedź.

    Srebrzanka stosowana w elektronice to stop srebra opracowany tak, aby
    można było go lutować cyną (tak właściwie to cynowym stopem lutowniczym,
    ale wszyscy mówią "cyną"). Stopy jubilerskie i czyste srebro lutują się
    świetnie, ale po pewnym trudnym do określenia czasie połączenie się
    rozsypuje. Na miesiąc czy dwa jest super, na lata to gwarancja katastrofy.

    P.P.