  • Data: 2022-06-29 13:40:25
    Temat: Re: Drut srebrny, albo grubo posrebrzony miedziany.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Irek.N. napisał:

    > Może być jeszcze ciekawiej. Mają chemię do grubego nakładania powłoki
    > srebrnej. Może to jest wyjście.

    Jeśli cena srebra okazała się być w tym przypadku przeszkodą, to trzeba
    szukać wyjścia ze srebrzeniem. Ja w praktyce miałem do czynienia tylko
    z galwanicznym. Raz, że kąpiel z cyjankiem potasu, a dwa, że trzeba mieć
    i tak srebrną elektrodę, którą trudno do końca wykorzystać. W małoskalowych
    rozwiązaniach odpada. Za to srebra da się nawalić dowolnie grubo. Jest do
    tego bezpieczna i skuteczna chemia? Nieelektrolitycznie srebrzyłem dawno
    temu miedź i mosiądz w zużytym utrwalaczu fotograficznym. Powłoka skrajnie
    cienka, ale jak na taki prosty zabieg dobrze leży.

    --
    Jarek