  • Data: 2022-06-29 12:51:42
    Temat: Re: Drut srebrny, albo grubo posrebrzony miedziany.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Srebrzanka stosowana w elektronice to stop srebra opracowany tak, aby
    > można było go lutować cyną (tak właściwie to cynowym stopem lutowniczym,
    > ale wszyscy mówią "cyną"). Stopy jubilerskie i czyste srebro lutują się
    > świetnie, ale po pewnym trudnym do określenia czasie połączenie się
    > rozsypuje. Na miesiąc czy dwa jest super, na lata to gwarancja katastrofy.

    Mogę srebro srebrem polutować, chyba mogę (nie wiem czy zdolności takie
    mam, bo w tym konkretnym przypadku to raczej podchodzi pod odlewnictwo
    chyba). ;)
    Zawsze mogę zacisnąć, zgrzać lub nawet skręcić, ale jak tydzień wytrzyma
    na glucie cynowym, to w zasadzie wystarczy.
    Ale dzięki za informację. Nie byłem tego świadomy i powiem Ci że mocno
    zaskoczony jestem. Jakieś podobieństwa do zarazy cynowej?

    Miłego.
    Irek.N.