    Date: Thu, 30 Jun 2022 15:25:38 +0200
    Subject: Re: Drut srebrny, albo grubo posrebrzony miedziany.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 29.06.2022 o 12:51, Irek.N. pisze:

    > Mogę srebro srebrem polutować, chyba mogę (nie wiem czy zdolności takie
    > mam, bo w tym konkretnym przypadku to raczej podchodzi pod odlewnictwo
    > chyba). ;)
    > Zawsze mogę zacisnąć, zgrzać lub nawet skręcić, ale jak tydzień wytrzyma
    > na glucie cynowym, to w zasadzie wystarczy.
    > Ale dzięki za informację. Nie byłem tego świadomy i powiem Ci że mocno
    > zaskoczony jestem. Jakieś podobieństwa do zarazy cynowej?

    Lutowanie srebrem jest całkiem proste. Ważny jest dobry topnik. Trzeba
    tylko unikać starych niskotopliwych lutów srebrnych, zawierają kadm
    który się utlenia i utrudnia lutowanie.
    Tydzień wytrzyma spokojnie :-)
    Objawowo podobieństwo do zarazy cynowej jest spore. Na poziomie
    molekularnym tworzą się fazy międzymetaliczne, coś jakby związek dwóch
    metali.

    Pozdrawiam,
    Paweł