  • Data: 2022-09-06 19:11:35
    Temat: Re: Dwie cewki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to nic nie zmienia. Jest tak samo, aby bieguny się zgadzały przy
    > przeciwnych kierunkach spirali, trzeba obrócić kierunek prądu.
    >
    > https://www.researchgate.net/figure/The-inner-coil-i
    s-wound-in-the-opposite-sense-from-the-outer-coils-w
    indings-from-one_fig11_228881109

    > Ok, no to już wiem, że kierunek nawinięcia nie ma znaczenia w moim
    > przykładzie.

    Jakoś pokrętnie rozumiesz kierunek nawinięcia.
    Jak prąd obiega rdzeń (patyk) w tę samą stronę to kierunek nawinięcia
    jest ten sam.
    To w którą stronę wzdłuż rdzenia przesunięty jest zwój 2 względem zwoju
    1 nie ma znaczenia.
    To który zwój był nawinięty najpierw, a który na końcu też nie ma znaczenia.

    Przy bardzo dokładnym porównaniu z uwzględnieniem parametrów
    pasożytniczych jakieś drobne różnice dadzą się stwierdzić.
    P.G.