    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dyski SSD
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 14 Feb 2022 11:06:48 +0100

    On Mon, 14 Feb 2022 09:20:32 +0100, JDX wrote:
> [...]

    Moj jeden padl szybko, o od tej pory unikałem.

    > OCZ Vertex 2 60GB kupiony w październiku 2010 r działa do dzisiaj bez
    > problemów. Aczkolwiek to nie jest dysk systemowy, a dedykowany tylko i
    > wyłącznie pod bazę danych na PostgreSQLu. Przez te 11+ lat nazbierał
    > jakieś 35 GB danych. Komp to zwykły desktop, ale chodzi prawie non-stop.

    A jak czesto zbiera te dane?

    Bo bazy danych wredne - zmienia program w bazie jedna daną, np 4
    bajty, a SSD musi np 256KB zapisac.
    Jakby byla gwarantowana praca systemu, to mozna byloby odlozyc zapisy
    az sie uzbiera wiecej, ale gwarantowac trudno.
    Jakąś dodatkową SRAM z cache i bateryjke dla podtrzymania do SSD
    wsadzic?

    > Od kilku miesięcy użytkuję w tej maszynie jako systemowy Samsunga 870
    > Evo 1 TB. Za krótko, aby coś powiedzieć. W każdym razie działa, i to
    > całkiem szybko. Dane trzymam na dwóch dyskach talerzowych pracujących w
    > mirroringu.

    A jeszcze bym podpowiedzial - dolozyc RAM do systemu.
    Windows spuchl, pamieci wirtualnej sporo - im wiecej RAM, tym dysk
    mniej uzywany.
    Co prawda pamiec wirtualna moglaby malo zapisywac ... ale kto ja tam
    wie ..

    J.