  • 1. Data: 2022-02-13 20:49:25
    Temat: Dyski SSD
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Witam,
    właśnie padł mi 1,5 roczny dysk SSD Crucial.
    Użytkowany w miarę normalnie, 8-12 godzin dzienne.
    Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.
    A jak długo wytrzymują Wam dyski SSD?
    Podobno Samsungi SSD są dobre ...

    pytajacy

  • 2. Data: 2022-02-13 21:43:36
    Temat: Re: Dyski SSD
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    pytający <r...@p...fm> napisał(a):
> [...]
    > Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    > Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.

    Ja kupowałem swoje dyski w 2018 i 2019 roku, działają. Przy normalnym
    używaniu dysk nie powinien paść w 1,5 roku. Zresztą o tym mówi parametr TBW
    Twojego dysku. Ile on wynosi dla Twojego modelu? Albo trafiłeś trefny
    egzemplarz albo jednak coś rzeźbiło po dysku.
    Statystyki awarii dysków używanych w pewnej firmie:
    https://www.backblaze.com/blog/backblaze-hard-drive-
    stats-q1-2021/
    Artykuł z Ontracka: https://www.ontrack.com/pl-pl/blog/zywotnosc-dyskow-
    ssd

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2022-02-13 22:33:00
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > A jak długo wytrzymują Wam dyski SSD?
    > Podobno Samsungi SSD są dobre ...

    Samsung, 840-ka zainstalowane w serwerze plików (WS2019), serwer nie
    wyłączany, obciążany jednozmianowo i nie przesadnie mocno działają od
    chyba 4 lat.

    Z najstarszych to karta OCZ Revo Drive, pierońsko drogie 11 lat temu, o
    ile pamiętam dobrze czas. Na razie bez problemów. W7.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2022-02-13 22:44:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-02-13 o 20:49, pytający pisze:
    > Witam,
    > właśnie padł mi 1,5 roczny dysk SSD Crucial.
    > Użytkowany w miarę normalnie, 8-12 godzin dzienne.

    To słabo, nawet bardzo.

    > Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    > Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.
    > A jak długo wytrzymują Wam dyski SSD?
    Plextor 128GB kupiony w 2013, używany codziennie,
    crystalDiskInfo pokazuje 100%, zapisy 28TB, odczyt 40TB, 3595 godzin
    pracy, ponad 9 tys włączeń.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-02-13 22:47:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello pytający,

    Sunday, February 13, 2022, 8:49:25 PM, you wrote:

    > właśnie padł mi 1,5 roczny dysk SSD Crucial.

    Zdecydowanie za szybko.

    > Użytkowany w miarę normalnie, 8-12 godzin dzienne.
    > Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    > Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.
    > A jak długo wytrzymują Wam dyski SSD?

    Lata. Mój pierwszy Crucial od listopada 2016 roku

    > Podobno Samsungi SSD są dobre ...

    Być może.

    > pytajacy

    Coś taki wstydliwy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2022-02-13 23:05:55
    Od: pytający <r...@p...fm>

    niedziela, 13 lutego 2022 o 22:47:08 UTC+1 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zdecydowanie za szybko.
    Też tak mi się wydaje.

    > Lata. Mój pierwszy Crucial od listopada 2016 roku
    > Być może.
    Dyski SSD Samsunga mają 5 lat gwarancji producenta. To chyba o czymś świadczy.
    Zasięgnąłem jeszcze języka u znajomego, który zajmuje się m.in. administrowaniem
    wszelakiej maści serwerów i sieci i twierdzi że to jest teraz plaga.
    A według niego, Crucial teraz to jedne z gorszych dysków.

    > Coś taki wstydliwy?

    Nick jak każdy inny.

  • 7. Data: 2022-02-14 09:20:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.02.2022 20:49, pytający wrote:
> [...]
    > Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    > Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.
    OCZ Vertex 2 60GB kupiony w październiku 2010 r działa do dzisiaj bez
    problemów. Aczkolwiek to nie jest dysk systemowy, a dedykowany tylko i
    wyłącznie pod bazę danych na PostgreSQLu. Przez te 11+ lat nazbierał
    jakieś 35 GB danych. Komp to zwykły desktop, ale chodzi prawie non-stop.

    > Podobno Samsungi SSD są dobre ...
    Od kilku miesięcy użytkuję w tej maszynie jako systemowy Samsunga 870
    Evo 1 TB. Za krótko, aby coś powiedzieć. W każdym razie działa, i to
    całkiem szybko. Dane trzymam na dwóch dyskach talerzowych pracujących w
    mirroringu.

  • 8. Data: 2022-02-14 11:06:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 09:20:32 +0100, JDX wrote:
> [...]

    Moj jeden padl szybko, o od tej pory unikałem.

> [...]
    > wyłącznie pod bazę danych na PostgreSQLu. Przez te 11+ lat nazbierał
    > jakieś 35 GB danych. Komp to zwykły desktop, ale chodzi prawie non-stop.

    A jak czesto zbiera te dane?

    Bo bazy danych wredne - zmienia program w bazie jedna daną, np 4
    bajty, a SSD musi np 256KB zapisac.
    Jakby byla gwarantowana praca systemu, to mozna byloby odlozyc zapisy
    az sie uzbiera wiecej, ale gwarantowac trudno.
    Jakąś dodatkową SRAM z cache i bateryjke dla podtrzymania do SSD
    wsadzic?

> [...]
    > Evo 1 TB. Za krótko, aby coś powiedzieć. W każdym razie działa, i to
    > całkiem szybko. Dane trzymam na dwóch dyskach talerzowych pracujących w

    A jeszcze bym podpowiedzial - dolozyc RAM do systemu.
    Windows spuchl, pamieci wirtualnej sporo - im wiecej RAM, tym dysk
    mniej uzywany.
    Co prawda pamiec wirtualna moglaby malo zapisywac ... ale kto ja tam
    wie ..

    J.

  • 9. Data: 2022-02-14 20:39:50
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 20:49, pytający pisze:
> [...]
    > Był to dysk systemowy+aplikacje. Dane na dysku talerzowym.
    > Wydawało mi się że firma Crucial to raczej dobra marka.
    To dysk nie może się zepsuć (jak każda inna elektronika) z miliarda
    różnych powodów? Nie ma to ja wyrobić sobie zdanie o marce na podstawie
    jednego przypadku.

  • 10. Data: 2022-02-15 20:30:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 14.02.2022 11:06, J.F wrote:

    > Moj jeden padl szybko, o od tej pory unikałem.

    > A jak czesto zbiera te dane?
    Teraz już nie zbiera. kiedyś zbierał po kilka godzin dziennie.

    [...]
    > A jeszcze bym podpowiedzial - dolozyc RAM do systemu.
    > Windows spuchl, pamieci wirtualnej sporo - im wiecej RAM, tym dysk
    > mniej uzywany.
    Mam 16 GB i jak dla mnie to wystarcza. 3 Gb na ramdysk, 4 GB na
    wirtualkę z linuksem i reszta dla windowsa. Da się żyć - system nie
    swapuje (przy moim użytkowaniu kompa).

    > Co prawda pamiec wirtualna moglaby malo zapisywac ... ale kto ja tam
    > wie ..
    No niestety, o ile mi wiadomo, swapa na można przenieść na dysk inny niż
    systemowy. Nawet ,,home" aka Users ciężko jest przenieść na inny dysk,
    ale na szczęście jest to możliwe.