  • Data: 2020-09-24 18:14:24
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/09/2020 14:03, Queequeg wrote:
    > Opisz dokładnie objawy i odczyty, może ktoś coś wymyśli.

    R410a. Osiąga ciśnienie na kompresji 600psi, 42kg/cm2. I działa w tym
    momencie zabezpieczenie. Problem w tym że dzieje się to relatywnie
    szybko (naście minut pracy) i ciśnienie podczas pracy jest bardzo blisko
    tego magicznego miejsca.

    Hipotezy:
    a) za dużo czynnika
    b) za słaby odbiór ciepła
    c) tak ma być, to zabezpieczenie jest uszkodzone

    Najważniejsze co mnie interesuje to jakie są standardowe ciśnienia na
    wyjsciu kompresora z czynnikiem R410a, bo o ile wiem, są mało zależne od
    typu urządzenia, a raczej powiązane z czynnikiem. I jaki wpływ to
    ciśnienie ma na COP (np. czy naprawdę muszą pracować tak blisko granicy
    bezpieczeństwa).

    Moja hipoteza jest taka że w urządzeniu uszkodzony jest układ mierzący
    ciśnienie i nie odcina mocy do silnika odpowiednio wcześnie. Czyli winę
    ponosi regulator, bo nie reguluje/moduluje mocą silnika w okolicy 40kg/cm2.

    W/g drużyny śrubunków, to wina za małego przepływu czynnika.

    W/g internetu to wszystko, włacznie z krasnoludkami.

    Wyłaczenie urządzenia oczywiście jest problemem, bo już nie wstaje
    samoczynnie.