    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    Date: Thu, 24 Sep 2020 19:28:35 +0200

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/09/2020 14:03, Queequeg wrote:

    >R410a. Osiąga ciśnienie na kompresji 600psi, 42kg/cm2. I działa w tym
    >momencie zabezpieczenie. Problem w tym że dzieje się to relatywnie
    >szybko (naście minut pracy) i ciśnienie podczas pracy jest bardzo
    >blisko tego magicznego miejsca.

    >Hipotezy:
    >a) za dużo czynnika

    A kiedys bylo lepiej, czy to nowa instalacja ?

    >b) za słaby odbiór ciepła
    >c) tak ma być, to zabezpieczenie jest uszkodzone

    A temperatury po obu stronach jakie sa ?
    Bo moze tak ma byc. Zakladam ze czynnik przy tym cisnieniu sie
    skrapla, zabezpieczenie dziala, wiec moze zawor rozprezny za malo
    upuszcza ?

    >Najważniejsze co mnie interesuje to jakie są standardowe ciśnienia na
    >wyjsciu kompresora z czynnikiem R410a, bo o ile wiem, są mało zależne
    >od typu urządzenia, a raczej powiązane z czynnikiem.

    Ja tam nie wiem, ale dane mowia, ze temperatura krytyczna 71.8C,
    cisnienie krytyczne 48.9 bar.

    Pracuje blisko parametrow krytycznych, czyzby za wysoka temperatura
    skraplacza ?

    Co to - chlodziarka czy pompa ciepla ?

    >I jaki wpływ to ciśnienie ma na COP (np. czy naprawdę muszą pracować
    >tak blisko granicy bezpieczeństwa).

    Ja tam nie wiem, ale z teorii termodynamiki - im mniejsza roznica
    temperatur, tym COP wieksze.
    A z praktyki to ponoc rozne czynniki maja dodatkowy wplyw - np im
    wieksze cisnienie, tym pompa wiecej pompuje za jednym machnieciem.

    >Moja hipoteza jest taka że w urządzeniu uszkodzony jest układ
    >mierzący ciśnienie i nie odcina mocy do silnika odpowiednio wcześnie.
    >Czyli winę ponosi regulator, bo nie reguluje/moduluje mocą silnika w
    >okolicy 40kg/cm2.

    A jest taki uklad ? Bo jesli powinien odcinac przy 40bar, a wychodzi
    42 ... to faktycznie kiepsko dziala.

    >W/g drużyny śrubunków, to wina za małego przepływu czynnika.

    Niewatpliwie jakby byl duzy, to by pompa nie wydolila i takiego duzego
    cisnienia nie dala rady zrobic.

    >W/g internetu to wszystko, włacznie z krasnoludkami.

    A bywa, szczegolnie jak masz zapetlony uklad sterowania i nie wiadomo,
    gdzie prawdziwa przyczyna.

    >Wyłaczenie urządzenia oczywiście jest problemem, bo już nie wstaje
    >samoczynnie.

    przerobic automatyke, aby wstawal :-)

    J.