    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    Date: Fri, 25 Sep 2020 14:03:44 +0000 (UTC)
    <5f6473bd$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <rk23c5$kjt$2@dont-email.me>
    <5f6507b9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5f6534d4$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5f664a82$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@t...no1>
    <5f6b4000$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f6b4b0f$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f6b6734$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5f6b7729$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@t...no1>
    <5f6c989a$0$505$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie jedno i drugie ?

    Nie wiem, dlatego pytam ;)

    > Moze tarcie tloka duze ?

    Ale przecież i tak mniejsze niż podczas pracy, gdy już zbuduje ciśnienie.
    W sumie korci mnie, żeby obejrzeć wykres prądu przy napełnianiu od 0 do 8
    barów. Może to zrobię w wolnej chwili i wrzucę, tylko nie pamiętam, jaką
    minimalną mam stałą czasową w oscyloskopie -- ale to w sumie nie problem,
    najwyżej będzie kilka wykresów.

    > No wlasnie - nie masz tam jakiegos termistora do wylaczania tego
    > uzwojenia ?

    Raczej nie, oceniam po tym, że sprężarka startuje bez problemu natychmiast
    po wyłączeniu, nie ma różnicy jak szybko będzie odpalona ponownie (mówię o
    czasach rzędu dwóch sekund między wyłączeniem a włączeniem).

    > Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu jakos kondensatorow nie
    > lubiano, i uzwojenie mialo inny opor, co powodowalo inne przesuniecie
    > fazy.

    Nie wiem z którego ona jest roku.

    Za to mam inny problem, i może ktoś coś poradzi -- sprężarka koszmarnie
    się grzeje. Grzeje się cylinder i głowica, powietrze z niej wychodzi
    gorące. Rozwiązałem to dokładając drugi wentylator (pierwszy jest na osi
    silnika i chłodzi uzwojenie), włączany termostatem założonym na głowicy,
    ale może po prostu zalałem zły olej? Jaki powinien być olej do tej
    sprężarki? Zalałem ten, który był dołączony do innej sprężarki (Baracudy
    8865671507). A może ona tak ma, bo pracuje bez obudowy (nie wiem, czy
    fabrycznie jest w jakiejś obudowie, która kieruje powietrze z dużego
    wentylatora)?

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje: