    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    Date: Fri, 25 Sep 2020 17:45:27 +0200

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/09/2020 19:28, J.F. wrote:

    >Jak mówie, nie mam, poza ciśnieniami, dostepu do temperatury czynnika
    >lub ekwiwalentu. Wymiennik ciepła dostarcza wodę o temperaturze 55C.

    To tak patrzac na
    https://www.gas-servei.com/images/Technical-data-she
    et-R410A-ENGLISH.pdf

    w temperaturze 60 C cisnienie pary jest 37 bar.

    No i teraz na troje babka wrozyla
    -42 bar jest nawet za malo, no ale skoro jest takie zabezpieczenie, to
    pewnie nie
    -40 bar jest w sam raz,
    -albo dzieki wymiennikowi w przeciwpradzie wystarcza nawet mniej,

    >W/g schametu jest. Ale jak by był słyszałbym modulację pracyy silnika
    >sprężarki w okolicy 40kg/cm2. A nie słyszę. Od napiernicza na max,
    >cyk i tyle.

    Patrzac na dwa akapity wyzej ... te 40 bar wyglada sensownie, ale
    chyba nie dziala.

    Masz dostep do czujnika cisnienia ? Od strony czynnika pewnie nie, ale
    moze od strony kabli:
    -sprawdzic czy dziala,
    -sprawdzic czy regulator dziala jak mu sie sygnal elektryczny
    zasymuluje ...

    >Mówa o "czynniku" czyli w tym wypadku glikolu, troche źle napisałem.

    Po stronie zimnej ?

    Kto wie, moze i on zawinil, za maly przeplyw, PC obniza mu temperature
    za bardzo, zawor rozprezny przymyka przeplyw czynnika chlodniczego, i
    cisnienie po stronie goracej rosnie.

    Ale skoro tam jest regulator mocy silnika na 40 bar, to powinien
    dzialac i sprezarke zwolnic/zatrzymac.

    >Lutownica mnie świerzbi :D Ale to jest "nowe". W zasadzie nie wolno
    >mi nawet zdjać panelu.

    A sprzedawca/instalator mowi "urzadzenie na pewno jest dobre, glikol
    za wolno plynie" ? :-)

    J.