    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 13 Jun 2020 22:11:06 +0200
    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Subject: Re: Dziwne naprawy

    On Fri, 12 Jun 2020, Krzysztof Gajdemski wrote:

    > Proponuję taki luźniejszy wątek o dziwnych naprawach: dziwaczne
    > uszkodzenie, tajemnicze samo-naprawienie etc. Zainspirowało mnie do tego
    > dzisiejsze zdarzenie.

    Ostatnio od chińczyka kupiłem dongla na usb z wejściem a/v jak do kamery
    czy tam starego magnetowidu.
    Wsadzam do usb, dioda się świeci, system nie widzi nic na usb. Sprawdzam
    inne dziury, drugiego laptopa, dalej nic. No to otworzenie sporu, użeranie
    się z Ali i sprzedawcą, kilkukrotne filmowanie niedziałania, ale w końcu
    zwrot kasy.
    Jak formalności załatwione, to stwierdziłem, że nic do stracenia, może
    jakiś zimny lut, więc rozbieram dongla, oglądam, coś tam profilaktycznie
    podlutowałem, podłączam jeszcze rozebrany - działa! Sukces, no to składam
    w obudowę, podłączam a tu znowu nic. Rozbieram: działa, składam: nie
    działa.
    Okazało się, że obudowa ma ciut za długi 'kołnierz' osłaniający wtyk usb i
    to uniemożliwiało dociśnięcie do końca - czyli dioda od power się
    świeciła, bo skrajne zasilające styki są dłuższe w usb, ale wewnętrzne już
    nie stykały. Obciąłem ok. 1-2mm plastiku i teraz działa również w obudowie
    :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg