    Date: Sat, 13 Nov 2021 14:13:46 +0100
    Subject: Re: Dziwne skrzyżowanie na Stop Cham
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-11-12 o 10:39, kriters pisze:
    > Jako kierowca, który prawo jazdy znalazł w czipsach (a do tego ślepy),
    > chciałbym zapytać o następującą sytuację:
    >
    > https://youtu.be/4YXqJJcixag?t=97
    >
    > Wyjeżdżający z prawej ma ustąp ale nie bardzo widzę komu dokładnie ma
    > ustąpić. Natomiast ten skręcający w prawo niby jest na głównej
    > ale czy on w momencie zdarzenia już nie stracił swojego pierwszeństwa?
    > Bo jednak już odbił w prawo i nie mam pewności czy nadal
    > jest na tej drodze w pierwszeństwem.

    Przepisy i znaki określają pierwszeństwo w miejscu przecinania się
    kierunków ruchu. Tutaj mamy skrzyżowanie, czyli przecinanie się
    kierunków ruchu. Samochód skręcający na tym skrzyżowaniu w prawo, swoje
    pierwszeństwo zachował do czasu zjazdu ze skrzyżowania. Zresztą nie
    musiał na nic się oglądać, bo tor jego jazdy nie krzyżował się z żadnym
    innym kierunkiem. Jak widać na filmie, skręcił swobodnie, mimo że inny
    pojazd dojeżdżał do skrzyżowania.
    Nagrywający, który jechał prosto przez skrzyżowanie, tez nie musiał na
    nic się oglądać. Albowiem wszystkie pozostałe pojazdy muszą mu ustąpić
    pierwszeństwa na tym skrzyżowaniu, również te nadjeżdżające z lewej
    strony, wzdłuż pierwszeństwa.
    Pomęczyłem się trochę przy objaśnianiu prostej sytuacji, ale znacznie
    korzystniej będzie, kiedy poznasz Prawo o Ruchu Drogowym. To jest
    naprawdę przydatne, kiedy chce się jeździć po drogach publicznych.
    Naprawdę jest wtedy łatwiej.

    --
    -
    Akarm