  • 41. Data: 2022-03-30 15:59:17
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Rutkowski, Jacek napisał(a):

    > Obstawiam że jak zaczniesz dawać po kilka obok siebie to pcb
    > się nagle zrobi za duże. Jeden na drugim pewnie nie zawsze
    > będzie pasować...

    Dwu-pinowe da się, tak samo jak zamienne obsadzanie tht przy braku smd.
    Tylko podpowiadam.

    Można dodatkową płytkę z zasilaczem postawić pionowo:
    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/0a/0a/00
    /programator-sterownik-pralki-ariston-wmg722-kielce-
    540967909.jpg
    Tu akurat tylko sterowanie jest wydzielone, na innych sterownikach masz wydzielone
    i sterowanie i zasilanie.

    Podejrzewam taniej wyjdzie dodatkowa płytka umieszczona nad podstawową płytką,
    aniżeli projektowanie od nowa.

    Można iść w pion:
    https://ibb.co/Kx1zyns

    Masz łeb i chj, kombinuj.

  • 42. Data: 2022-03-30 19:00:13
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Dwu-pinowe da się, tak samo jak zamienne obsadzanie tht przy braku smd.

    W przypadku biernych dwa albo trzy footprinty da się umieścić jeden na
    drugim i obsadać 0603, 0805 i 1206.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 43. Data: 2022-03-30 19:15:04
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.03.2022 o 06:01, ddddddddddddd pisze:

    > To na pewno ruska onuca. Bo każdy, kto nie przyjął min jednego ukraińca
    > i nie zmienił biało-czerwonej flagi na nową żółto-niebieską, kto mówi
    > również o zbrodniach USA, kto próbuje choćby rozpocząć dyskusję, a nie
    > trzyma się narracji narzucanej przez media, to agent putina.

    Następny. Ruski troll albo pożyteczny idiota.

    --
    Kaczin

  • 44. Data: 2022-03-30 19:18:50
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 29.03.2022 o 08:56, Collie pisze:
> [...]
    nimi wszystkich tramwajów i autobusów?

    > Elektronicy je uszyli w domu, bo gówno mają do roboty i cięgiem
    > siedzą na usenetach. A kto nie szyje flag, to agent Putina.

    Eh, nic dziwnego, że ruskie zbierają wpie*dol, jak mają takich troli jak
    collie.

    :->

    --
    Kaczin

  • 45. Data: 2022-03-30 19:21:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W przypadku biernych dwa albo trzy footprinty da się umieścić jeden na
    > drugim i obsadać 0603, 0805 i 1206.

    Nie dopadł mnie jeszcze problem aby rezystorów, czy kondensatorów nie
    dało się dostać. Jestem nie na bieżąco?
    P.G.

  • 46. Data: 2022-03-30 19:39:04
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Nie dopadł mnie jeszcze problem aby rezystorów, czy kondensatorów nie
    > dało się dostać. Jestem nie na bieżąco?

    Z kondensatorami o dawna jest problem (większej pojemności ceramiczne i
    tantalowe polimerowe). Z rezystorami chodziło o cenę, a nie dostępność,
    bo była bardzo nierównomierna. W lampce LED dla pewnych wartości
    opłacało się dać 0805 dużej mocy, a dla innych dwa zwykłe 1206 równolegle.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 47. Data: 2022-03-30 19:43:08
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 30.03.2022 o 19:18, Kaczin napisał:

    > Eh, nic dziwnego, że ruskie zbierają wpie*dol, jak mają takich troli jak
    > collie.

    Dla kaczinych chujów złamanych z wypranymi przez kurwizję mózgami,
    każdy z normalnym mózgiem to "trol", bo te ciemne złamasy nawet nie
    wiedzą jak należy pisać to zagraniczne słowo.

  • 48. Data: 2022-03-31 15:32:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > bo była bardzo nierównomierna. W lampce LED dla pewnych wartości
    > opłacało się dać 0805 dużej mocy, a dla innych dwa zwykłe 1206 równolegle.

    Mam szczęście - nie robię urządzeń w których należałoby się przejmować
    ceną rezystora (lub szerzej - tak zwanego piasku elektronicznego) :)
    Jak uznałem, że wstawiając w całą szynę rezystory poprawię EMC
    urządzenia to wstawiłem coś koło 20szt 0402 82 om i nie musiałem się
    zastanawiać, czy można się obyć bez nich i jakie by to dało oszczędności.

    Z tantalowych się całkowicie wycofałem wtedy gdy pojawiły się problemy z
    nimi (chyba 2002). Ceny ceramicznych o dużej pojemności faktycznie
    bywają nieprzewidywalne, ale nadal jest to mniejszy problem niż ceny i
    dostępność np. procesorów.
    P.G.

  • 49. Data: 2022-03-31 20:03:18
    Od: Bad Worm <b...@p...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2022 07:54:21 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Co tam się właściwie stało? Gwałtownie zmienili się w publikator z
    > przedrukami a redaktora naczelnego w stopce zaleźć nie umiem, jest tylko
    > wydawca. Do tego demonstracja polityczna na okładce.
    >
    > Dotąd uważałem za swój obowiązek wspieranie chyba ostatniego
    > miesięcznika polskojęzcznego skierowanego do początkujących, pomimo
    > tego, że wydawca traktował autorów jak traktował, ale właśnie
    > zakończyłem swoją prenumeratę.

    Przejrzałem kwietniowe EdW w Empiku i podsumuję to jednym słowem:
    MA-SA-KRA! Ze "starego" EdW została Poczta i Szkoła Konstruktorów (ale na
    jak długo?). Gazeta, którą czytałem regularnie od marca 1998 tak mniej
    więcej do około 2006 roku, umarła. :(

    www.kolejnafoto.pl

  • 50. Data: 2022-03-31 23:04:05
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 30.03.2022 o 19:43, Collie pisze:

    > Dla kaczinych chujów złamanych z wypranymi przez kurwizję mózgami,
    > każdy z normalnym mózgiem to "trol", bo te ciemne złamasy nawet nie
    > wiedzą jak należy pisać to zagraniczne słowo.

    Ty się kola tak nie unoś, bo ci żyłka pęknie.
    Ja rozumiem, że rubel słabo ostatnio stoi, ale to jeszcze nie powód żeby
    tak brzydko przeklinać.
    :>

    --
    Kaczin