  • 51. Data: 2022-03-31 23:04:51
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Co tam się właściwie stało? Gwałtownie zmienili się w publikator z
    > przedrukami a redaktora naczelnego w stopce zaleźć nie umiem, jest tylko
    > wydawca. Do tego demonstracja polityczna na okładce.

    Piotr,

    Jeśli chcesz się wypowiedzieć i być usłyszanym, to napisz na forum
    Elportalu. Zarejestrował się tam i wypowiedział Marciniak:

    https://forum.elportal.pl/viewtopic.php?p=105582#p10
    5582

    --
    W przydrożnym rowie siedzi jeż i je śniadanie. Przykicał zajączek.
    - Co jesz?

  • 52. Data: 2022-04-01 06:52:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2022 21:04:51 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Jeśli chcesz się wypowiedzieć i być usłyszanym, to napisz na forum
    > Elportalu. Zarejestrował się tam i wypowiedział Marciniak:
    > https://forum.elportal.pl/viewtopic.php?p=105582#p10
    5582

    Co on miał na myśli określeniem "elektronika programowana"? Projekty
    bez lutownicy? Nie rozumiem...

    --
    Marek

  • 53. Data: 2022-04-01 10:19:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.04.2022 06:52, Marek wrote:
    5582

    > Co on miał na myśli określeniem "elektronika programowana"? Projekty bez
    > lutownicy? Nie rozumiem...

    Pewnie chodzi o projekty oparte o popularne ,,gotowce" typu Arduino czy
    Pi, gdzie większość prac nad projektem sprowadza się do napisania
    odpowiedniego softu.

  • 54. Data: 2022-04-01 13:19:13
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    JDX <j...@o...pl> wrote:

    > Pewnie chodzi o projekty oparte o popularne ,,gotowce" typu Arduino czy
    > Pi, gdzie większość prac nad projektem sprowadza się do napisania
    > odpowiedniego softu.

    Też tak myślę. Nie ma w tym nic złego, tylko po prostu przestaje to już
    być elektronika. Inaczej można byłoby w EdW zawrzeć np. cykl o
    programowaniu Androida. Jest to elektronika? Jest, nie mniej i nie więcej
    niż programowanie kilku połączonych ze sobą modułów.

    --
    Rozmawiaja dwie studentki:
    - Ktorego wolisz: Pawla, czy Karola ?

  • 55. Data: 2022-04-01 14:36:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-31 o 23:04, Arnold Ziffel pisze:

    > Jeśli chcesz się wypowiedzieć i być usłyszanym, to napisz na forum
    > Elportalu. Zarejestrował się tam i wypowiedział Marciniak:
    >
    > https://forum.elportal.pl/viewtopic.php?p=105582#p10
    5582

    Z wypowiedzi wynika, że dobijają ich koszty papieru i druku.

    Ktoś może wie po co w ogóle jeszcze forma papierowa?

    Wprowadzenie zajęć zdalnych w szkole oznacza, że z założenia wszyscy
    uczniowie mają już dostęp. To by sugerowało, że czytelnika EdW bez
    dostępu do sieci może być trudniej znaleźć niż Yeti.

    Zatem co szkodzi przejść całkowicie na formę elektroniczną?
    P.G.

  • 56. Data: 2022-04-01 15:47:58
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Piotr Gałka <p...@c...pl>
    w artykule <news:t26rjo$t1v$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> pisze:

    5582
    > Z wypowiedzi wynika, że dobijają ich koszty papieru i druku.
    > Ktoś może wie po co w ogóle jeszcze forma papierowa?

    Jeśli są schematy płytek, to oprócz wersji online potrzebna jest możliwość
    ich wydrukowania w skali 1:1. A to przeciętny użytkownik kojarzy z drukiem
    z pliku pdf na drukarce kolorowej, a możliwość udostępniania plików pdf
    przeciętny wydawca kojarzy z utratą wpływów z prenumeraty.

    > Wprowadzenie zajęć zdalnych w szkole oznacza, że z założenia wszyscy
    > uczniowie mają już dostęp.

    Kto z uczniów pracujących zdalnie ma dostęp do drukarki?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 57. Data: 2022-04-01 15:48:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 01.04.2022 o 14:36, Piotr Gałka pisze:
    > że czytelnika EdW bez dostępu do sieci może być trudniej znaleźć niż Yeti.

    czytelnik z dostępem do sieci != czytelnik chcący czytać na ekranie

    --
    SW3

  • 58. Data: 2022-04-01 16:42:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Z wypowiedzi wynika, że dobijają ich koszty papieru i druku.
    >
    > Ktoś może wie po co w ogóle jeszcze forma papierowa?

    Hmm, zakładam, że się sprzedaje, skoro drukują. Może powinni kłaść nacisk
    na informowanie o możliwości prenumeraty elektronicznej.

    Z drugiej strony, nie każdy lubi czytać na komputerze. Ja nie lubię.
    Jakbym nie miał tabletu, to pewnie kupowałbym wersję papierową. Ideałem
    byłaby wersja na czytniki ebooków (bo na e-papierze czyta mi się
    najlepiej), ale przy tej ilości koloru i formatowania słabo to widzę.

    --
    Zajączek miał ochotę na seks. idzie przez las i szuka partnerki.
    Spotyka zwiniętego w kłębek jeża. Obchodzi go dookoła i zupełnie nie

  • 59. Data: 2022-04-01 16:44:28
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    > z pliku pdf na drukarce kolorowej, a możliwość udostępniania plików pdf
    > przeciętny wydawca kojarzy z utratą wpływów z prenumeraty.

    Kiedyś była wkładka ze wzorem płytek (choć nie pamiętam, czy nie w EP),
    ale dawno już tego nie widziałem. Wzór ścieżek się ściąga a nie drukuje
    (a dziś najczęściej po prostu zamawia; ja dalej trawię sam).

    --
    Co myśli żaba tuląc się do jeża?
    - Miłość jest cierpieniem.

  • 60. Data: 2022-04-01 21:00:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 1 kwietnia 2022 o 06:19:15 UTC-5 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Też tak myślę. Nie ma w tym nic złego, tylko po prostu przestaje to już
    > być elektronika.

    Nie zgadzam sie z tym pogladem.
    Skoro nadal trzeba wiedziec jak cos dziala, podlaczyc odpowiednio, zmontowac obudowe
    a wczesniej jednak wybrac odpowiedni zestaw komponentow to nadal nie jest to ani
    mechanika ani programowanie ani nic innego lepiej pasujacego niz elektronika.

    > Inaczej można byłoby w EdW zawrzeć np. cykl o
    > programowaniu Androida. Jest to elektronika?

    No nie, bo androida sie kupuje w obudowie i nic nie grzebie.
    A na arduino jednak sie montuje komponenty/moduly. Jak to nie jest eletronika to
    gdzie sie ona zaczyna?
    Przy obliczaniu pradow?
    No to ktos w cyfrowce nie jest elektronik bo pradow nie liczy tylko bramki uklada?
    Logik to wtedy jest?

    > Jest, nie mniej i nie więcej
    > niż programowanie kilku połączonych ze sobą modułów.

    Jak wyzej, zbudowanie samego arduino tedy tez elektronika nie jest. Bo "sie tylko"
    scalaki sklada w kupke.

    IMHO granica gdzie rozpina sie elektronika to i obliczanie pradow/napiec, i analityka
    czestotliwosciowa i teoria sygnalow, i lutowanie i trawienie plytek i dobieranie
    komponentow i uzywanie juz gotowych.

    A fakt ze niektore sie programuje to juz osobna sprawa. Jak sie cos montuje z modulow
    to nadal elektronika. Niezbyt gleboka ale nadal jednak to nie zabawa, nie mechanika,
    nie elektrotechnika...

    Taki moj poglad.

    A dodajac do kompletu ze jak wspomniales, w samej gazecie nie bylo juz wzorow sciezek
    i nikt nie byl oburzony ze kazeta przestala byc elektroniczna to tym bardziej
    klecenie z modulow jest czescia elektroniki.