  • Data: 2023-02-28 18:57:10
    Temat: Re: Ekologia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.02.2023 o 18:47, J.F pisze:

    > Ale czy ludzie, ktorzy chcą małe lub nieduże auto, tak chetnie doplacą
    > 100k do "suv" ?

    Nie - ci co chcą tanie autko kupują używkę - zwykle większą - tak jak ja
    -zamiast bujać się jakimś maleńtwem to wożę dupę 200 konnym z segmentu
    D:P Dlatego małych samochodów się już nie produkuje, w kiedyś było -
    mały tani. Teraz nie ma tani, więc nie ma klientów na małe. A jak ktoś
    celuje w 150 tys to "chętniej" wyda 170k niż ten co celował w 50k ale
    wyszło 75k.

    I za chwilę nie będzie tanich małych - nawet używek. A potem będzie
    zastanawianie się jak to się stało że przez proekologiczne podatki
    samochody utyły do dwóch ton:P

    > A co z hybrydami? Mozna baterią obnizyc "spalanie" czy mierzy sie bez
    > niej?

    NIe wiem. Jak znam łunię to mierzy się bez a potem daje jakiś lewacki
    współczynnik poprawności politycznej;) Przynajmniej tak jest (było) z
    certami energetycznymi dla budynków. Liczysz zgodnie z fizyką ile GJ
    potrzebne a potem wkracza magiczny współczynnik i masz "zapotrzebowanie
    na energię pierwotną" - współczynnik rozporządzeniem - prądem razy 3!,
    węglem razy 1,1 z tego co pamiętam, śmiecia^H^H biomasą 0,2 czy jakoś
    tak. Trzeba było postawić kominek i przekonać audytora że przez salon
    targasz przez sezon parę kubików drewna i wychodziło że mucha nie siada;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!