  • 1. Data: 2023-02-27 16:59:40
    Temat: Ekologia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Norma Euro 6d daje limiit 95g/km CO2. 9,5kg/100km. Litr benzyny to 2,5
    kg. Czyli samochód musi palić mniej niż 4l/100.

    Bierzemy auto z segmentu B powiedzmy pali 6. Za każdy 1g/km musimy
    dopłacić trochę ponad 400 PLN. w tym przypadku jakieś 50*400=20 000.
    Czyli zamiast powiedzmy 70 tys 90 tys.

    Dlatego nie ma już segmentów B i C. W imię ekologii są suvy, bo co
    prawda kwotowo dopłata wychodzi drożej ale procentowo podatkiem
    ekologicznym są obciążone najbardziej samochody z mniejszych segmentów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-02-27 17:27:57
    Temat: Re: Ekologia
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-27 o 16:59, Shrek pisze:
    > bo co prawda kwotowo dopłata wychodzi drożej ale procentowo podatkiem
    > ekologicznym są obciążone najbardziej samochody z mniejszych segmentów.

    Uważaj! kwestionujesz ekologiczną religię
    To wszystko już dawno opisywała Konfederacja.

    A pamiętasz dlaczego powstał Aston Martin Cygnet?

    To niby wszystko wydaje się śmieszne ale to tylko wycinek tego unijnego
    ekologicznego skurwysyństwa.

    Od 1 marca nie kupisz telewizora LCD (znaczy do wyczerpania zapasów)

    Masz kupić telewizor oled bo ten zużywa mniej energii.

    Tylko przypadkiem jest DROŻSZY ;-)

    PS. Nie kupisz też 8K. (mnie to wali) ale to EKOFASZYZM jest

  • 3. Data: 2023-02-27 17:29:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 17:27, _Master_ pisze:

    > Uważaj! kwestionujesz ekologiczną religię
    > To wszystko już dawno opisywała Konfederacja.

    Jak tam wolnościowcy w konfie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-02-27 18:08:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-27 o 17:29, Shrek pisze:

    > Jak tam wolnościowcy w konfie?

    Nie wiem. A fiutin już naciera? ;-)

    Walczę z ustawieniami lasera cnc.

  • 5. Data: 2023-02-27 18:14:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 18:08, _Master_ pisze:

    > Nie wiem.
    >
    > Walczę z ustawieniami lasera cnc.

    Powodzenia!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-02-28 14:44:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 16:59:40 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > prawda kwotowo dopłata wychodzi drożej ale procentowo podatkiem
    > ekologicznym są obciążone najbardziej samochody z mniejszych segmentów.

    A jaka jest norma dla SUV?

    I kiedy jest SUV - bo czemu golf czy passat nie moze byc SUV ?

    J.

  • 7. Data: 2023-02-28 14:56:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-02-2023 o 14:44, J.F pisze:

    > A jaka jest norma dla SUV?
    >
    > I kiedy jest SUV - bo czemu golf czy passat nie moze byc SUV ?

    Może, tylko powyższe się nie sprawdzi, bo za tanie...

  • 8. Data: 2023-02-28 15:01:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 17:27:57 +0100, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > Od 1 marca nie kupisz telewizora LCD (znaczy do wyczerpania zapasów)
    > Masz kupić telewizor oled bo ten zużywa mniej energii.

    To moze sie pospiesze i kupię :-)

    Ale ... tak prawde mówiąc ... generować masę swiatła, tylko po to,
    aby polowa zaraz grzęzła w polaryzatorze,
    potem 2/3 (z połowy) znikało w filtrach kolorów ... to chyba powinni
    tego zabronic.
    Pod warunkiem, ze OLED są lepsze :-)

    A nie ma jakis ciekawych technologii dla LCD?
    QDot np?

    > PS. Nie kupisz też 8K. (mnie to wali) ale to EKOFASZYZM jest

    Ale chyba mozesz kupic .. o ile oszczedny będzie.
    Tylko tak po prawdzie ... a po co to komu?

    J.

  • 9. Data: 2023-02-28 16:37:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jaka jest norma dla SUV?
    >
    > I kiedy jest SUV - bo czemu golf czy passat nie moze byc SUV ?

    Ta sama - tylko co innego dopłacić 20k do czegoś co powinno kosztować
    50k a co innego 30-35 do czegoś co i tak kosztuje 150k. Po prostu
    "podatek ekologiczny" jest procentowo największy dla tych małych i
    bardziej oszczędnych samochodów, co powoduje ich zanik i wysyp suwów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-02-28 18:47:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 16:37:44 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > "podatek ekologiczny" jest procentowo największy dla tych małych i
    > bardziej oszczędnych samochodów, co powoduje ich zanik i wysyp suwów.

    Ale czy ludzie, ktorzy chcą małe lub nieduże auto, tak chetnie doplacą
    100k do "suv" ?

    A co z hybrydami? Mozna baterią obnizyc "spalanie" czy mierzy sie bez
    niej?

    J.