  • Data: 2023-02-28 19:27:03
    Temat: Re: Ekologia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Feb 2023 18:57:10 +0100, Shrek wrote:

    > Nie - ci co chcą tanie autko kupują używkę - zwykle większą - tak jak ja
    > -zamiast bujać się jakimś maleńtwem to wożę dupę 200 konnym z segmentu

    W Polsce byc moze - ale skoro te segmenty B, C i A byly produkowane,
    to ktos nowe kupował.

    A nie kazdy jak my chce duze i mocne auto, niektórzy/-re wolą
    małe zgrabne. Albo nowe i piekne - a stac ich tylko na male.

    > D:P Dlatego małych samochodów się już nie produkuje, w kiedyś było -
    > mały tani. Teraz nie ma tani, więc nie ma klientów na małe. A jak ktoś
    > celuje w 150 tys to "chętniej" wyda 170k niż ten co celował w 50k ale
    > wyszło 75k.

    Cos w tym moze byc ... ale ile trzeba doplacic podatku w tym duzym i
    ciezkim aucie?

    Z drugiej strony ... przez poprzednie lata "male auta" rosly.

    > I za chwilę nie będzie tanich małych - nawet używek. A potem będzie
    > zastanawianie się jak to się stało że przez proekologiczne podatki
    > samochody utyły do dwóch ton:P

    Bateria swoje waży. Ale zwalnia regeneracyjnie :-)

    > NIe wiem. Jak znam łunię to mierzy się bez a potem daje jakiś lewacki
    > współczynnik poprawności politycznej;)

    Bardzo możliwe. Chyba nawet nakazali zliczac ile przejechaly na
    prądzie czy jakos tak.

    >Przynajmniej tak jest (było) z
    > certami energetycznymi dla budynków. Liczysz zgodnie z fizyką ile GJ
    > potrzebne a potem wkracza magiczny współczynnik i masz "zapotrzebowanie
    > na energię pierwotną" - współczynnik rozporządzeniem - prądem razy 3!,
    > węglem razy 1,1 z tego co pamiętam,

    Ale to jest bardzo prawidlowe - zeby uzyskac 1GJ prądu, to trzeba 3GJ
    wegla spalic.
    Nie dotyczy Norwegii, Kanady i Francji.

    > śmiecia^H^H biomasą 0,2 czy jakoś tak.

    Biomasa CO2 nie emituje. Sumarycznie nie.
    Chyba, ze doliczając nawozy sztuczne :-)

    > Trzeba było postawić kominek i przekonać audytora że przez salon
    > targasz przez sezon parę kubików drewna i wychodziło że mucha nie siada;)

    Albo piec na pelet.

    Tylko teraz nowe idzie - masz kominek, to nie dostaniesz kartki na
    wegiel, a prąd podrożał 3x.
    Biurokracja wygrała :-)

    Tylko jeszcze smieciami można palic, tzn nie można ale sie da :-)

    J.