    Subject: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <600aaa3f$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <j13d909nwxjz$.dlg@myjk.org>
    <600c0144$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <kdkbmleqhtbk$.dlg@myjk.org>
    <600d4b5e$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <rujuos$4fe$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <600d8ba4$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <600d8d9c$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <j0zigcrvcr3b$.favbsxmttkg$.dlg@40tude.net>
    <600d95e6$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <600e8242$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <600ed885$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Tue, 26 Jan 2021 09:48:44 +0100

    W dniu 2021-01-25 o 15:41, Shrek pisze:
> [...]
    -najwiekszego-hybrydowego-magazynu-energii-w-polsce-
    wchodzi-w-faze-demonstracyjna/

> [...]
    > wystarczy tysiąc takich i już - przynajmniej dla 30% zapotrzebowania na
    > zieloną energię do ładowania samochodów w nocy;) Trzeba sprawdzić tylko
    > czy pomysł ładowania baterii zasilających ładowarki do baterii spina się
    > energetycznie i czy przypadkiem nie wyjdzie więcej co2 i innych syfów
    > niż z wgla, następnie zamienić narodowy program picset plus na zielony
    > prąd i gotowe. Oczywiście do casu wymiany akumulatorów:)
    >
    > Nie mówię, że w przyszłości się nie da, natomiast na tą chwilę uważam że
    > nadmierny optymizm jest nieuzasadniony,.

    To nie jest optymizm, tylko raczej oczekiwanie i stwierdzanie faktów.
    Pamiętam jak kiedyś planowałem trasę jadąc Poldolotem z LPG. Było to w
    1995 r., stacji bardzo mało, no i nie było tak powszechnego Internetu,
    gdzie można wszystko znaleźć... Było tak jak teraz z elektrykami, ale to
    raczej przyszłość. Trudno powiedzieć czy to perspektywa 10 czy 20 lat,
    ale raczej nie dłuższa.
    Jeśli takie magazyny się sprawdzą, będą powstawały. Uważam, że
    przyszłość energetyki to rozproszeni prosumenci i właśnie takie małe
    magazynki na noc.
    T.

    A tak prywatnie to sądzę, że Bóg ma jakieś plany. Gdy już dochodzimy do
    ściany w jakimś zakresie, nagle pojawiają się nowe rozwiązania. Pamiętam
    (z literatury), jak prognozowano rozwój Paryża, który miał utonąć w
    końskim gównie (swoją drogą tydzień temu widziałem firm pokazujący ten
    problem w Nowym Jorku ok. 100 lat temu - hałdy końskiego łajna sięgające
    4 pięter rozmieszczone co kilka ulic...). Potem przyszło odkrycie
    możliwości ropy. Ropa się kończy, będą elektryki. A ponieważ wydaje się,
    że przetwarzanie spływającej ze Słońca energii wydaje się nie mieć
    końca, to ten rozwój przystopuje. Najwyżej będą się pojawiały
    rozwiązania właśnie w magazynowaniu tej energii oraz coraz
    oszczędniejsze odbiorniki.
    No i ostatnia sprawa - nie każdemu odpowiada bycie kibicem we własnym
    aucie - bo chodzi o własną kontrolę, o adrenalinę. Nie każdy chce mieć
    autonomiczne auto. Coś jak fani mechanicznych skrzyń biegów, którzy
    brzydza się automatami... - to tak na marginesie kierunków rozwoju.