  • Data: 2021-03-31 09:28:17
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 22:56:05 +0200, Mirek napisał(a):

    > Jak nazwiesz "otulenie" elektrolitów gorącym radiatorem, podczas gdy na
    > płytce jest sporo wolnego miejsca?
    Mówisz zapewne o typowej budowie płyty głównej kompa. O takim
    umieszczeniu decyduje konieczność fizyczna. Przetwornice muszą być
    blisko odbiorów. A poza tym, primo to tam jest całkiem chłodno. Radiator
    może mieć do 70 stC ale powietrze które z niego wypływa, nie więcej niż
    35 więc są schładzane. Nie wierzysz to se zmierz a secundo, za małą
    żywotność tych elektrolitów odpowiada całkiem inna historia.
    > A umieszczenie sterownika silnika pod strumieniem wody w puszce ze
    > złączami od góry?
    > Albo silniczek, w którym jedna panewka jest z poliamidu, a drugą
    > (niewidoczna) z czegoś, co można zarysować paznokciem?
    Nie znam przykładów więc trudno żebym przeprowadził analizę.

    > Zgadza się - to było projektowane na określoną (nie większą!) żywotność,
    > jednak nazwijmy rzecz po imieniu: są to celowe błędy konstrukcyjne
    > wprowadzone w celu skrócenia żywotności.
    A to jest typowy osąd spiskowy. Złe korporacje (itp. tu wstawić wroga)
    nam robią wodę z mózgu i drenują kieszenie.

    Od biedy mogę uznać za błąd umieszczenie generatorów awaryjnych w
    Fukiszimie w piwnicy. Ale został on zrobiony na etapie założeń a nie
    projektowania czy budowy. Założono że wał ma powstrzymać tysiącletnie
    tsunami a powinno się założyć najmarniej 10.000 letnie lub jeszcze
    lepiej, umieścić te generatory na dachu.

    --
    Jacek
    -I hate haters-