  • Data: 2021-03-31 11:19:34
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 10:39:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > A nie da się tak elektrowni zaprojektować, że po wyciągnięciu jakiejś
    > zawleczki coś tam spada do reaktora i produkcja ciepła spada w okolice 0?

    No niestety ale się nie da :) Można na zawołanie wygasić reakcję
    łańcuchową ale przez wiele dni jeszcze będą się rozpadać samoistnie
    krótkożyciowe nuklidy będące produktem reakcji łańcuchowej, generując
    przy tym mnóstwo ciepła. IMO tylko taki reaktor jest bezpieczny w którym
    przewidziano możliwość niewspomaganego niczym odprowadzenia tego ciepła.
    --
    Jacek
    -I hate haters-