    From: JanuszR <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
    Date: Sun, 06 Sep 2009 19:50:22 +0200

    games pisze:

    > Obawiam sie ze nie masz racji, wlasnie moj miernik pokazuje 190W dla
    > 1.Komp DualCore 2.8GHz 2 dyski po 200GB + Monitor Philips 200VW
    > 2.Switch 16 portow
    > 3.VOIP+AP Fritz DECT
    > 4. Wieza SONY MHC-2700

    Pytanie jaki masz miernik :) komp/monitor mają zasilacz impulsowy i w
    zasadzie większość mierników elektronicznych możesz przy nich wyrzucić
    do kosza.

    > Widocznie Niemcy Dunczycy i Holendrzy to idioci ze inwestuja w
    > nieoplacalna energetyke, a od wiatrakow jakie tam stoja mozna oczoplasu
    > dostac.

    W naszej wietrznej okolicy też można dostać oczopląsu. Jednakże jest to
    prąd bardzo drogi, niepewny, bez możliwości składowania i chociażbyś
    cały kraj owiatrakował prądu z niego nie wystarczyłoby dla wszystkich.
    Zauważ, że gospodarstwa domowe zżerają jedynie 20%. Elektryki potrzebuje
    przemysł zwłaszcza hutniczy do wytopu stali w piecach łukowych i
    indukcyjnych ale i przemysł miedzi gdzie otrzymuje się ją w procesie
    elektrolitycznym, nie wiem czy aluminium w Polsce jeszcze się produkuje
    ale to też zżerało potworne ilości energii, produkcja krzemu dla
    elektroniki też pożera niemało.

    JanuszR