  • Data: 2017-12-18 13:16:22
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:17zh0bns2dg7w$.79kiko8to875.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Sat, 16 Dec 2017 23:35:29 +0100, J.F. napisał(a):

    >Fakt. Ale powinieneś napisać "przekładnia bezstopniowa" zamiast
    >"przekładnia planetarna", bo to że ona planetarna to mało istotny
    >szczegół. Ważne że bezstopniowa.

    Wazne tez, ze planetarna :-)

    >No to wycofuję swój wykaz przewag
    >transmisji elektrycznej nad mechaniczną :)

    Tam jest napisane, ze tor elektryczny ma 70% sprawnosci, taka to
    przewaga :-)

    >Może tylko z drobnym
    >zastrzeżeniem. Duży moment obrotowy to nie tyle dużo miedzi i żelaza
    >co
    >mocne magnesy a tu spory postęp.

    One tez waza.
    Nawiasem mowiac - Tesla uzywala indukcyjnych. A po latach
    przekonywania dlaczego one lepsze ... przeszli na magnesy :-)

    > No i może jeszcze jedno - bardzo mi się
    >podoba koncepcja "silnik w każdym kole". Tak, rośnie masa do
    >amortyzacji, ale znikają wszelkie wały, półosie czy mechanizmy
    >różnicowe.

    Mnie tez sie podoba, ale te silniki to jednak troche slabsze.
    Choc w 4 ... moze dadza rade. Przy okazji zyskujemy naped na 4 kola.
    Ewentualnie konstrukcje, gdzie naped elektryczny na dwa tylne kola, a
    spalinowy na dwa przednie ...

    J.