    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <smqomngm0n80.xvoo4ovmoht4$.dlg@40tude.net>
    <612a00c3$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1sdyljyqabrm3$.1722koacw4skk.dlg@40tude.net>
    <612e220a$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gctid6gii1p$.a0md8b8wayu0$.dlg@40tude.net>
    <612ea97b$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <bqqllzvck5ka.1hpsdgkqqn702$.dlg@40tude.net>
    <6130f45a$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <j...@4...net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Date: Thu, 2 Sep 2021 20:58:46 +0200

    W dniu 02.09.2021 o 18:30, J.F pisze:
    > No nie wiem czy tak mozna. I jakie bylby skutki prawne - to mi
    > wyplaccie 10% dziejszej wartosci ?

    Tez nie wiem, ale spokojnie dało się taką ustawę wprowadzić.

    > Bo Panstwo wymusilo to zasiedzenie.
    > Popatrz na kamienice Waltzow.

    No wiec właśnie zrobiono to "bez głowy". Komunistom nawet do głowy nie
    przyszło, że ktoś kiedykolwiek będzie badał zgodność z prawem.

    > Ci Zydzi, ktorzy przezyli, ich krewni, i mnostwo Polakow, ktorym tez
    > majatki odebrano.

    Roszczenia tych ludzi ja rozumiem. Ale nie rozumiem żadania ogólnego na
    zasadzie, bo zabrano Żydom, to oddajcie Izraelowi. Osobiście
    powątpiewam, by po zamordowanych przez Niemców Polakach narodowości
    żydowskiej pozostali jacyś spadkobiercy. Po za tym pozostaje również to,
    co mamy im oddać.

    Jeśli budynek po wojnie pozostał, to oczywiście należy rozliczyć nakłady
    na jego remonty. Ale jak tam nie było budynku, to moim zdaniem Żydzi
    powinni kierować roszczenia do Niemiec.

    > Czy taki niedorzeczny ... dorzecznosc by sie moze i znalazla,
    > ale trzymajmy sie naszego przedwojennego prawa.
    > Dziedziczenie ustawowe w razie czego ... no i jak sam mowisz - te
    > zapisy z 42.

    Zapisy z 1942 roku dotyczyły powierzenia administracji, nie zaś
    przekazywania majątku. Zresztą były też podobne dokumenty z końca lat
    40-tych.

    > Kiepski przyklad, bo ksieza/kosciol akurat dostal.

    Książą? Wątpię. Kościół jest osobą prawną.

    --
    Robert Tomasik