  • Data: 2021-04-28 15:07:55
    Temat: Re: Elektryk po Francusku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Apr 2021 12:29:09 +0200, Pete wrote:
    > Hello, K.

    Albo odwrotnie - jesli nie nastapi polepszenie w technologii wodoru,
    sie wyeliminuje sam na rzecz baterii.
    Bo ponoc obecnie sa w tej technologii powazne wady.

    > Albo pójdzie w tym kierunku :-P
    > https://elektrowoz.pl/auta/toyota-stworzyla-3-cylind
    rowy-silnik-spalinowy-na-wodor-pojemnosc-16-litra-tr
    afi-do-auta-wyscigowego/

    Bardzo watpliwe.
    Silnik spalinowy ma kiepska sprawnosc, ogniwa paliwowe i elektryk
    znacznie wieksza. Co jest szczegolnie istotne przy wodorze, bo
    zbiornik ma relatywnie malo paliwa.
    No chyba, ze przyczepka-cysterna przestanie dziwic :-)

    Aczkolwiek ... mirai ma zbiorniki na 5.6kg wodoru, co mialo pozwolic
    na "do 650km" jazdy. Jakies 0.9kg/100km.
    Jesli tu dobrze zgaduja z tymi 1.1kg ... kiepsko to swiadczy o FC.

    No wlasnie 0.9kg wodoru to jakies 125MJ ciepla spalania, czyli 35kWh
    ... a Tesli wystarcza 20kWh/100km ?

    Te 20kW w Tesli to energia mierzona po stronie ladowania czy
    rozladowania ?

    J.