  • 1. Data: 2021-04-26 21:15:04
    Temat: Elektryk po Francusku
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    https://www.tabletowo.pl/renault-master-z-e-elektryk
    -przyczepka-akumulator/

    Czyli coś z czego się nabijali ludzie nie będący fanbojami elektryków.
    Ale z drugiej strony jak się akumulatory zapalą (co jak wiemy
    jest niemożliwe ale się zdarza)) nie spalą auta ani ładunku, spalą
    tylko tanią przyczepkę (i drogie akumulatory). :-)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2021-04-27 09:02:30
    Temat: Re: Elektryk po Francusku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 21:15:04 +0200, RadoslawF wrote:
> [...]
    > jest niemożliwe ale się zdarza)) nie spalą auta ani ładunku, spalą
    > tylko tanią przyczepkę (i drogie akumulatory). :-)

    No widzisz - same zalety, a problemy rozwiazuje :-)

    Patrzac na objetosc tej przyczepki ... spokojnie by im weszla na
    podloge i podniosla o pare cm. No ale bylaby narazona na uszkodzenia
    :-)

    Ale ... przyczepke mozna zostawic do ladowania, a podlaczyc nową,
    naladowaną ..

    Ale ale ... dawno, dawno temu, ktos sobie przerobil VW na elektryczny
    naped. Ale ze baterie byly gorsze i drozsze, to zasieg byl zaden.

    Wiec wymyslil przyczepke-pchacz (pusher trailer).
    Z silnikiem spalinowym.

    Oryginalne strony chyba juz przepadly, a nie
    http://web.archive.org/web/20120717075637/http://www
    .mrsharkey.com/pusher.htm

    I troche innych tresci
    http://www.evalbum.com/304
    https://ecomodder.com/forum/showthread.php/metrompg-
    com-electric-pusher-trailer-201.html
    https://pl.pinterest.com/pin/511299363917670432/
    https://insideevs.com/news/326493/explained-mitsubis
    hi-i-miev-with-jb-straubels-extended-range-pusher-tr
    ailer/

    Mozna tez w druga strone - elektryczny pchacz
    https://ecomodder.com/forum/showthread.php/powered-t
    railer-idea-ev-pusher-trailer-make-conventional-2975
    .html

    J.

  • 3. Data: 2021-04-27 10:17:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-04-27 o 09:02, J.F pisze:
> [...]
    > https://ecomodder.com/forum/showthread.php/powered-t
    railer-idea-ev-pusher-trailer-make-conventional-2975

    Po niemiecku było fajniej - do BMW dokładali agregat spalinowy :-)

    http://samochodyelektryczne.org/bmw_i3_z_agregatem_p
    radotworczym_ma_sprawnosc_o_kilka_procent_nizsza.htm

    T.

  • 4. Data: 2021-04-27 10:18:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/04/2021 20:15, RadoslawF wrote:
> [...]
    > jest niemożliwe ale się zdarza)) nie spalą auta ani ładunku, spalą
    > tylko tanią przyczepkę (i drogie akumulatory).  :-)

    Ale to jest dokladnie to z czego sie smiali fanboje elektrykow w
    stosunku do wodorowych, ze instalacje ze wzgledu na gabaryty beda
    musialy ciagnac na przyczepkach :)

  • 5. Data: 2021-04-27 13:53:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-04-27 o 10:18, K pisze:

    -przyczepka-akumulator/

    > Ale to jest dokladnie to z czego sie smiali fanboje elektrykow w
    > stosunku do wodorowych, ze instalacje ze wzgledu na gabaryty beda
    > musialy ciagnac na przyczepkach :)

    Wodorowych z agregatem czy instalacją na przyczepce nie widziałem,
    elektryka z baterią na przyczepce już tak. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2021-04-27 14:00:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/04/2021 12:53, RadoslawF wrote:

    > Wodorowych z agregatem czy instalacją na przyczepce nie widziałem,
    > elektryka z baterią na przyczepce już tak.  :-)
    >

    > Pozdrawiam

    Nikt nie widzial. Natomiast Renault pokazalo na jak wczesnym etapie
    jestesmy jesli chodzi o elektryki na baterie i wodorowe oraz jak ulomne
    sa te technologie. Mam mocne obawy, ze do 2030 roku za duzo sie nie
    zmieni chyba, ze faktycznie jakis pomysl lansowany przez jeden z miliona
    startupow wypali.

  • 7. Data: 2021-04-27 15:40:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 13:53:47 +0200, RadoslawF wrote:
    -przyczepka-akumulator/

    > Wodorowych z agregatem czy instalacją na przyczepce nie widziałem,
    > elektryka z baterią na przyczepce już tak. :-)

    Bo cisnienia wzrosly i butle sie mieszcza w pojezdzie.
    Dawniej ... kto wie, czy ktos nie rozwazal dodatkowej cysterny na na
    kolach.

    A i dzis ... jak zwiekszyc zasieg BEV?
    Moze taka przyczepka z wodorem i FC :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-04-27 19:13:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.04.2021 o 14:00, K pisze:

> [...]
    > sa te technologie. Mam mocne obawy, ze do 2030 roku za duzo sie nie
    > zmieni chyba, ze faktycznie jakis pomysl lansowany przez jeden z miliona

    Co niby jest ułomne?

  • 9. Data: 2021-04-27 20:37:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/04/2021 18:13, ii wrote:

    > Co niby jest ułomne?

    Technologia.

  • 10. Data: 2021-04-27 23:03:18
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 27.04.2021 o 14:00, K pisze:

    > sa te technologie. Mam mocne obawy, ze do 2030 roku za duzo sie nie
    > zmieni chyba, ze faktycznie jakis pomysl lansowany przez jeden z miliona
    > startupow wypali.

    Kolejna mutacja Covid pośle do piachu połowę ludzkości i problem emisji
    CO2 sam się rozwiąże ;)