eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiska › Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Data: 2018-11-02 18:05:33
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 02.11.2018 o 17:33, Jacek Maciejewski pisze:

    >> Ale ty twierdzisz, że elektryk jest fajniejszy od
    >> spalinki juz teraz - nie, generalnie nie jest.
    >
    > Ciekawe gdzie tak napisałem :) Co to znaczy "generalnie" to nie wiem. Z
    > pewnym trudem także łapię co to znaczy "fajny" w stosunku do samochodu
    > :)

    Pewną wskazówką o czym dyskutujemy zazwyczaj bywa tytuł watku.


    > No więc żeby było jasne, owszem pod wieloma względami jest fajniejszy.


    W ogóle fajny jest według ciebie:

    "Zapewne nie słyszałeś o rozproszonym magazynowaniu energii?
    https://www.energetyka24.com/pspa-pojazdy-elektryczn
    e-to-mobilne-magazyny-energii-czyli-rzecz-o-v2g
    https://www.energetyka24.com/vehicle2grid-czyli-jak-
    elektroauta-moga-pomoc-systemowi-energetycznemuSzero
    kie
    zastosowanie ładowania w domu znacznie zmniejszy straty na przesyle bo
    dom będzie zasilany głównie z aku samochodowego a on będzie ładowany z
    lokalnej fotowoltaiki."


    Mniej więcej tak fajny jak zajebiście czyste dizle VW. I to i to w
    praktyce nie istnieje.

    > Nie hałasuje,

    Akurat większy problem z hałasem to hałas od opon i przepływu powietrza.
    Wyjątkiem sa kretyni co muszą silnik pałować po nocy. Ale oni i tak będa
    hałasować, bo inaczej im się po prostu kutas skraca. Nie ma jakiegoś
    fundamentalnego problemu, żeby silnika nie dalo się wyciszyć do poziomu
    mało znaczącego w porównaniu z resztą hałasu wytwarzanego przez samochód.

    BTW https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-glosnos
    c/

    > nie smrodzi dymem,

    Nowe spalinki też nie smrodzą dymem.

    > jest zrywniejszy,

    Pod warunkiem, że "zatankowany" pod korek i jedziesz do pracy lub
    marketu (ale wtedy zrywność jest taką sobie zaletą).

    > jest prostszy w
    > budowie czyli trwalszy czyli tańszy w eksploatacji.

    Jak tańszy jak droższy?

    > Ale kiedy ma być
    > używany zamiast spalinówki w kraju gdzie prąd jest z węgla to jest
    > niefajny bo pogarsza bilans emisji CO2.

    Czyli generalnie jest niefajny (poza kilkoma specyficznymi krajami)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: