  • Data: 2018-11-02 18:24:32
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 16:19:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Akurat nie tlumaczy.
    > Albo palisz tone wegla w piecu, albo grzejesz pradem, a elektrownia
    > spala 3t.

    Ja o cenie pisalem. Grzanie pradem jest prostsze i precyzyjniejsze.
    W praktyce roznica miedzy kosztem opalania sie weglem a gazem/pradem jest 1.5-2x.
    Tyle ze wtedy grzeje sie tylko tam gdzie trzeba a nie wszystko.

    > Chyba, ze masz pompe ciepla.
    > Albo elektrownia jest w miescie i ogrzewa pol miasta.
    >
    > Niestety - zazwyczaj nie jest.

    Moze nie jest tak zle. Na slasku elektrowni troche jest. Przesyl nie taki znow
    daleki. Podobnie wawa, poznan, lodz. Moze nie jest az tak zle i to nie 3 tony vs
    jedna.

    Tak czy siak, te koszty sa porownywalne, jakos nie widac masowej migracji na grzanie
    pradem. Ergo, wegiel nadal konkurencyjny.