  • Data: 2020-06-07 00:02:47
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogólnie abstrakcja na wątki była by też przydatna, w końcu może ktoś
    > będzie chciał zmienić bibliotekę wątków na inną, tak jak właśnie w
    > FreeRTOS gdzie to nie jest ani win ani posix.

    Szkoda prądu. Przecież to jest open-source. Jak ktoś bedzie chciał wymienić
    standardowe wątki na jakieś inne, to zmienia dosłownie w jednym miejscu to:

    std::thread th(connection_thread, sock);

    na co tam potrzebuje, no i może jeszcze sygnaturę wołanej funkcji. Robienie
    abstrakcji na coś, co jest w jednej linijce, jest po prostu niepotrzebne. Łatwiej
    zmienić tą jedną linijkę.

    A jeszcze łatwiej zauważyć, że std::thread już jest tą abstrakcją - właśnie
    abstrakcją czegoś natywnego, bez narzucania konkretnego rozwiązania. I dokładnie taki
    jest sens istnienia tej klasy w std::. Więc jest też opcja podstawienia innej
    implementacji tejże standardowej klasy.

    Znowu - prawdziwy cyrk to stos TCP. To tam są smoki. Przerobienie tego serwera na
    inne wątki to pikuś, ale przestawienie go na inny stos - i to tak, żeby zachować
    abstrakcję IOStreams (które są z założenia *blokujące*), to już zupełnie inna zabawa.

    > brakuje bibliotek w logiką na cooroutines,

    To jest ciekawa uwaga. Pytanie, czy takie podejście ma swoją niszę rynkową, w której
    mieści się taki przykładowy serwer HTTP.
    Bo ja nie jestem przekonany, czy zawsze cały program trzeba robić jedną metodą. Może
    raczej jest tak, że np. komunikację z urządzeniami fizycznymi można zrobić na
    coroutinach, ale interfejsu użytkownika już nie warto.