  • Data: 2020-06-09 23:32:25
    Temat: Re: Embedded HTTP Server
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/06/2020 23:14, Maciej Sobczak wrote:
    > Nie emulować, tylko sztucznie te zagadnienia rozdzielasz.
    > Przecież biblioteka oparta w całości o callbacki jest eventowa niemal z założenia.
    To Ty usiłujesz jej przypisać jakieś inne cechy.

    Ale "eventowa z wątkami" to nie to samo co "coroutines/cooperative".
    Więc jeśli będziesz się upierał o to że callback z wątku to "event" to
    mamy rózne pojęcie co to jest event-based i oba do obrony.

    Ciebie zależy, czy będziesz miał te powody.
    > Ciągle nie pokazałeś, dlaczego miałbyś robić coś ekstra.
    > I dlaczego to akurat miałoby być z powodu tej biblioteki.

    Bibliteka czyta/zapisuje zmienną globalną w implementacji callbacka.

    Muszę ją obarierować i używać tej bariery w kodzie który nie ma NIC
    wspólnego z serwerem HTTP. W ten sposób wątki z jakiejś bibliteki
    agresywnie wymuszają na mnie zmiany kodu w miejscach odległych.

    > Powtórzę: przykłady 1-5 *nie mają* muteksów. A jakie piękne GUI mają.

    Helloworldy zazwyczaj nie mają żadnych problemów, chyba głównie dlatego
    że połowa biblitek na necie nie ma innych zastosowań niż własne helloworldy.

    Innymi słowy trudno o to aby kilka przykładów było dowodem w innym
    zastosowaniu.

    > No i? Jest cała szkoła modelowania systemów RT z obiektami chronionymi (patrz np.
    Ada i związane z nią papiery akademickie), gdzie muteksy w niczym nie przeszkadzają.
    Jaki masz problem z tymi muteksami?

    Zajmują czas, wymagają grubego schedulera preemptive ze skomplikowaną
    logią "Wait". Co prawda taki scheduler jest w zasięgu przeciętnego
    programisty, ale to już nie jest za darmo.

    > Łał. Myślałem, że drukarki 3D to był szpan dwa lata temu. :-p
    > Teraz młodzież steruje dronami.

    Nie, ten przykład to takie RT w domu, czyli w sam raz target Twojej
    bibliteki. Hobbystyczny soft z hobbystycznymi biblitekami.

    > Masz na myśli, że serwer www lata na RaspberryPi

    Obecnie sterowniki mają zaszyte jakeiś ARMy po 100MHz. Mimo że to RT to
    w zasadzie procesor ma sporo wolnego w tzw "międzyczasie". Dlaczego nie
    miałby generować jakiegoś www?

    > Czy może masz na myśli to, że jakiś masochista uparł się, że serwer www z
    niesterowalnym stosem TCP musi koniecznie być na jedynym mikrokontrolerze?

    Trudno to nazwać masochizmem że ktoś stara się wykorzystać CPU bez
    dodatkowego point-of-failure jakim jest extra Pi robiące za serwer www.

    > Ale dalej nie pokazałeś, po co te muteksy. Masz jakieś fiksacje. :-)

    Masz wątki to i masz mutexy. W zasadzie czasem tylko memory barrier z
    tych mutextów, ale mimo to dalej masz *coś*. Gdyby było to tylko w
    adapterze do tej bibliteki to spoko. Ale wątki złośliwie zarażają resztę
    kodu pojęciem zasobu krytycznego.

    > [...]
    > O, to, to. Fajnie, że dostrzegasz bezcelowość swojego trollowania. :-)

    Trudno powiedzieć czy to trolowanie. W zasadzie nie wiem. Może to
    dlatego że niedawno trafiłem na równie bezuzyteczny kawałek kodu. Niby
    mógłbym użyć, ale ... detale ... jak ten while (1){} w stackless TCLu.
    Prawie dobrze tylko całkiem do dupy. Taka karma :/