    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Energooszczedny PC
    Date: Tue, 29 Sep 2009 22:29:08 +0100

    Adam Dybkowski wrote:

    > Tylko jeszcze dopisz, co chcesz na tym Linuxie robić. Leniwy domowy
    > serwerek plików, przeglądanie poczty czy kompilowanie długich programów?

    Leniwy domowy serwerek to dosc dobra nazwa ;-)

    > Muszą być 2 Ethernety?

    Dobrze by bylo zeby byly 2. Gb bylby wtedy bezposrednio do mojego kompa,
    a drugi port do sieci (ktora i tak jest 100Mb). Jak bedzie jeden port
    Gb, to bede musial switcha Gb kupowac ;-(

    > Z całością małe szansa. Na początek pomyśl o oszczędniejszych dyskach
    > (2,5" 5400 rpm) albo 3,5" Seagate LP.

    Czy 2.5" czy 3.5" to niewielka roznica mocy przy 5400rpm. W kazdym razie
    tak, patrze na wolne i slamazarne dyski. Ostatnio prawie wszyscy robia
    dyski 'green', wiec z wyborem hdd nie ma problemu.

    > Jak ma mało ciągnąć prądu to
    > jednojajowy Intel Atom będzie dobrym startem. Wybierz płytę zasilaną
    > tylko z 12V - łatwiej podłączyć z zewnątrz zasilacz "laptopowy" niż
    > szukać wydziwionego małego zasilacza ATX.

    No wlasnie nie moge nic znalezc. Jedyne co znalazlem to plyty Via, a i
    to informacji o poborze energii trzeba szukac ze swieczka. Jesli chodzi
    o Atomy - to nie wiem nawet gdzie znalezc informacje ile plyta+procesor
    beda zarly pradu.

    Aha, rzeczy typu grafika 2d/3d/4d/mpeg/itp sa niepotrzebne. Jako grafika
    starczy tryb tekstowy.

    --
    Jerry1111