  • 1. Data: 2009-09-29 20:49:00
    Temat: Energooszczedny PC
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jak byscie polecili zrobic energooszczedny PC?
    Ma miec 1-2 HDD 3.5" SATA, gigabit eth, drugi moze byc 10/100 eth. Ma
    dzialac na tym Linux.

    Patrzylem na rozne wynalazki typu micro-itx, ale bez trzymania tego w
    reku trudno cos powiedziec. Specyfikacje niepelne, troche to wszystko
    chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?

    Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    --
    Jerry1111

  • 2. Data: 2009-09-29 20:57:06
    Temat: Re: Energooszczedny PC
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Jak byscie polecili zrobic energooszczedny PC?
    > Ma miec 1-2 HDD 3.5" SATA, gigabit eth, drugi moze byc 10/100 eth. Ma
    > dzialac na tym Linux.

    Tylko jeszcze dopisz, co chcesz na tym Linuxie robić. Leniwy domowy
    serwerek plików, przeglądanie poczty czy kompilowanie długich programów?
    Muszą być 2 Ethernety?

> [...]
    > chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?
    >
    > Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    Z całością małe szansa. Na początek pomyśl o oszczędniejszych dyskach
    (2,5" 5400 rpm) albo 3,5" Seagate LP. Jak ma mało ciągnąć prądu to
    jednojajowy Intel Atom będzie dobrym startem. Wybierz płytę zasilaną
    tylko z 12V - łatwiej podłączyć z zewnątrz zasilacz "laptopowy" niż
    szukać wydziwionego małego zasilacza ATX.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-09-29 21:29:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Tylko jeszcze dopisz, co chcesz na tym Linuxie robić. Leniwy domowy
    > serwerek plików, przeglądanie poczty czy kompilowanie długich programów?

    Leniwy domowy serwerek to dosc dobra nazwa ;-)

    > Muszą być 2 Ethernety?

    Dobrze by bylo zeby byly 2. Gb bylby wtedy bezposrednio do mojego kompa,
    a drugi port do sieci (ktora i tak jest 100Mb). Jak bedzie jeden port
    Gb, to bede musial switcha Gb kupowac ;-(

    > Z całością małe szansa. Na początek pomyśl o oszczędniejszych dyskach
    > (2,5" 5400 rpm) albo 3,5" Seagate LP.

    Czy 2.5" czy 3.5" to niewielka roznica mocy przy 5400rpm. W kazdym razie
    tak, patrze na wolne i slamazarne dyski. Ostatnio prawie wszyscy robia
    dyski 'green', wiec z wyborem hdd nie ma problemu.

    > Jak ma mało ciągnąć prądu to
    > jednojajowy Intel Atom będzie dobrym startem. Wybierz płytę zasilaną
    > tylko z 12V - łatwiej podłączyć z zewnątrz zasilacz "laptopowy" niż
    > szukać wydziwionego małego zasilacza ATX.

    No wlasnie nie moge nic znalezc. Jedyne co znalazlem to plyty Via, a i
    to informacji o poborze energii trzeba szukac ze swieczka. Jesli chodzi
    o Atomy - to nie wiem nawet gdzie znalezc informacje ile plyta+procesor
    beda zarly pradu.

    Aha, rzeczy typu grafika 2d/3d/4d/mpeg/itp sa niepotrzebne. Jako grafika
    starczy tryb tekstowy.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-09-29 21:35:56
    Od: Mariusz 'Lesio' Leśnikowski <3...@p...FyMy>

    Poszukaj plyt ALIX, moze akuratnie sprosta Twoim wymaganiom.

    --
    .: Lesio :.
    www.lesio.net

  • 5. Data: 2009-09-29 21:40:32
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Jerry1111 pisze:
> [...]
    > reku trudno cos powiedziec. Specyfikacje niepelne, troche to wszystko
    > chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?

    do czego to?
    popatrz na ofertę firmy Kontron, mieli spory wybór i parametry raczej
    też podawali. A jak nie to jest kogo zapytać.
    A w 20W powinieneś się zmieścić, zwłaszcza jak weźmiesz procesor intel
    Atom - mój stary Thinkpad R40 z Pentium 4M (nie Centrino) @1.2GHz
    pobierał z baterii w granicach 22W - cały, łącznie z LCD

    Pozdr.
    Michał.

  • 6. Data: 2009-09-29 23:05:16
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 29, 10:49 pm, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> wrote:
> [...]
    > chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?
    >
    > Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    Mój lapek ze wszystkim (w tym LCD) ciągnie z baterii średnio 16-20W.
    Core2Duo 2.5GHz, 4GB RAM, 1xSATA HDD, Radeon. Przy odtwarzaniu video w
    HD potrzeba nieco ponad 20W. Gigabit ethernet ma jeden.
    Może to byłoby rozwiązanie dla Ciebie? Jak weźmiesz niższe CPU, mniej
    RAM, wsadzisz drugi HDD do baya, a drugi ethernet na ExpressCard to
    przy zgaszonym LCD powinno wyjść poniżej 20W.

    Marek

  • 7. Data: 2009-09-30 05:29:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > Jak byscie polecili zrobic energooszczedny PC?

    a) ITX, Atom + 1GB
    b) Zasilacz ATX
    c) dysk ~750GB

    = 40W. Niżej nie da rady zejść w tej konfiguracji. Wiec jeśli zależy Ci
    na czymś naprawdę oszczędnym to może ... router na MIPS/PPC z linuxem i
    dysk na USB. Wydajnośc żadna, ale moc < 10W (!).

  • 8. Data: 2009-09-30 06:27:36
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jerry1111 pisze:

> [...]
    > to informacji o poborze energii trzeba szukac ze swieczka. Jesli chodzi
    > o Atomy - to nie wiem nawet gdzie znalezc informacje ile plyta+procesor

    A sprawdzałeś www.ieiworld.pl?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2009-09-30 07:28:02
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?
    >
    > Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    Moze na tym bys cos porobil, jest troche sprzetów do wyboru
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1346
    3
    Piotr

  • 10. Data: 2009-09-30 10:57:05
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message
> [...]
    > chaotyczne, wiec mam nadzieje ze moze ktos z grupy sie o takie cos otarl?
    >
    > Jest realne zejscie z czyms takim ponizej 20W?

    moj Via Epia 1GHz z dodatkowa karta sieciowa i dyskiem 2.5" PATA pobiera
    11-13W podczas normalnej pracy (router).

    c.