  • Data: 2009-03-07 15:44:53
    Temat: Re: Energooszczędny PC na serwer i X z KDE.
    Od: geos <g...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    t...@g...com wrote:

    > coś czytałem o procesorach AMD, które ok 35W ciągną. Nie pamiętam
    > modelu, ale specjalna energooszczędna wersja.
    > Nazwałem serwerem (domowym), gdyż głównie chodzi tam Linux z 2 dyskami
    > w RAID1 i sambą+apache+openvpn i nie jest używany do codziennej pracy.
    > Robi za serwer plików. Ale np teraz gdy laptop poszedł do naprawy to
    > służy też za stację roboczą.

    jest seria x64 x2 3800+ (cirka 115PLN) oraz x64 (chyba) 3500+, które
    mają TDP 35W. od niedawna używam tego pierwszego i jest OK.

    wcześniej używałem platformy dual athlon xp zbudowanej w oparciu o płytę
    asusa i dwa procesory mobilne serii geode 1700+ (14W) i również byłem
    zadowolony.

    te ostatnie procki są teraz tanie. pojawiają się czasem na allegro i
    myślę, iż jako platforma energooszczędna spisują się bardzo dobrze.

    pozdrawiam,
    geos