  • Data: 2020-08-07 16:43:50
    Temat: Re: Europejski system energetyczny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.08.2020 o 14:05, J.F. pisze:

    > Plany maja ambitne, to moze oszczedza 50%, 70% ..

    Nawet jak będą mieli 70%, to czy zużyją to lokalnie czy sprzedadzą so
    sieci, to różnica wynosi 10% z 70%, bo 10 to straty na przesyle. W
    praktyce będzie mniej bo pewnie większość strat jest właśnie na
    sotatniej mili na średnim i niskim napięciu, wiec okaże się że
    rozmawiamy o kilku procentach o kilkudziesięciu procentów za następne
    kilka czy kilkanaście lat. Tak wygląda pierwszy z dwóch klastrów w
    praktyce;)

    > I bedzie jak w tym kawale - zaczniesz oszczedzac wode, to ci cene
    > podniosa, bo wodociagi musza z czegos zyc :-)

    Ale to wcale nie jest kawał. Utrzymanie stabilności systemu za darmo nie
    jest i kosztuje konkretne pieniądze... i emisje.

    Uuuu. I to za ostatnie 5 lat;)

    --
    Shrek